استقبال واحدهای تولیدی قزوین از ظرفیت های صادراتی ماکو

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی قزوین از استقبال واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی قزوین از ظرفیتهای صادراتی منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا “شهریار کشاورز” معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: جلسه معرفی پتانسیل ها و ظرفیتهای صادراتی منطقه آزاد ماکو با حضور معاونین و مدیران این منطقه و تجار و تولیدکنندگان استان قزوین در محل اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن برگزار شد.

کشاورز در جلسه معاونین و مدیران منطقه آزاد ماکو و جمعی از صاحبان صنایع و مدیران واحدهای صادرات محور اظهار داشت: وجود واحدهای تولیدی وصنعتی صادرات محور در شهرکها و نواحی صنعتی برای صادرات محصولات و خرید مواد اولیه فرصتی مناسبی را فراهم می کند تا از ظرفیتهای منطقه آزاد استفاده شود.

وی تسهیلات ویژه و مشوقهای لازم و معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از مهمترین مزیتهای استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی برشمرد.

 در ادامه ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو به تشریح مزیتها و فرصتهای منطقه آزاد در خصوص ترخیص و صدور کالا، استفاده از معافیتهای عوارض گمرکی خاص مناطق آزاد، نحوه سرمایه گذاری مشترک، استفاده از مزایای ورود کالاهای خاص و مواد اولیه غیرمشمول قوانین واردات و چگونگی ایجاد واحدهای مشترک با کشورهای همسایه پرداخت.

وی آمادگی منطقه آزاد ماکو را برای اعزام هیئت های تجاری استان نسبت به بازدید از زیرساختهای موجود در منطقه آزاد  اعم از شهرکهای صنعتی، گمرکات، دفاتر سرمایه گذاری خارجی و بازارچه های مرزی با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اعلام کرد.

در پایان جلسه علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: با اعزام هیئت‌های تجاری موجب رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصاد خواهیم بود.

در این سفر یک روزه؛ معاونین، مدیران منطقه آزاد ماکو، از شرکتهای کمجاچوب تولید کننده منصوعات چوبی، ارمغان پونک غرب تولید کننده فرشهای ماشینی و نمایشگاه دائمی محصولات و دستاوردهای صنایع کوچک  وشهرکهای صنعتی استان قزوین مستقر در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو