افزایش 41 درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی دوغارون

مدیر پایانه مرزی دوغارون در شهرستان تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 405 هزار و 648 تن انواع کالا از این پایانه به کشور افغانستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 41 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


به گزارش فرینا، کریم نوایی نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ خراسان رضوی، به مناسبت 29 مهرماه و همزمان با روز صادرات افزود: ترانزیت این میزان کالا در قالب 16 هزار و 970 دستگاه کامیون ترانزیتی انجام شده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 38درصد رشد داشته است.
نوایی با اشاره به کاهش 28درصدی ترانزیت خروجی از این پایانه گفت: امسال 363 هزار و 135 تن انواع کالا با 17 هزار و 939 دستگاه کامیون ترانزیت از این معبر خارج شده است.
وی افزود: سال گذشته ترانزیت خروجی از این پایانه مرزی 498 هزار 153 تن انواع کالا با 24 هزار و 929 دستگاه کامیون بود.
مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: پایانه مرزی دوغارون رده دوم صادرات و رتبه پنجم ترانزیت خروجی را در بین پایانه‌های مرزی کشور دارد و 15درصد از سهم صادرات را از آن خود کرده است.
نوایی نظامی قطعات اتومبیل، پارچه، انواع لاستیک، پنل خورشیدی و گاز مایع را عمده کالاهای ترانزیت خروجی معرفی کرد و افزود: سیمان، سیب درختی، بنزین، گاز مایع و کارتن عمده کالاهای صادراتی از این پایانه هستند.

618 هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به کشور افغانستان صادر شد

همچنین مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 618 هزار تن انواع کالا از این منطقه به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.
حسین آخوندزاده افزود: ارزش این میزان صادرات کالا بالغ بر 625 میلیون دلار بوده که نسبت به همین مدت در سال گذشته 249 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
آخوندزاده به ورود و خروج کامیون‌های ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت:‌ در 6 ماه نخست امسال بیش از 50 هزار دستگاه کامیون وارد این منطقه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش 53 درصدی واردات کالا در این معبر رسمی، افزود: در این بازه زمانی صادرات کالا از این مرز به سمت کشور افغانستان 56درصد نسبت به سال 96 افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون همچنین به سوختگیری در جایگاه‌های سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: بیش از 5000 دستگاه کامیون در این جایگاه‌ها سوخت‌گیری کرده‌اند.
نقطه صفر مرزی دوغارون در فاصله 18کیلومتری شرق شهر تایباد قرار دارد و مرکز این شهرستان در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.