نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی در منطقه ویژه بندر امیرآباد

نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادرودریانوردی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گمرک، بازرگانی دولتی، جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست گفت: ستاد هماهنگی حمل و توزیع کالاهای اساسی در بنادر به‌منظور تغییر الگوی تجارت جهت استفاده از پتانسیل‌های بنادر شمالی و بهره‌برداری حداکثری از ریل برای تخلیه و بارگیری کالا تشکیل‌شده است.
خسرو سرایی یکی دیگر از اهداف این نشست را پیگیری و اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه، تکالیف سازمان بنادرودریانوردی مبنی بر توسعه حمل ریلی در بنادر کشور به‌منظور کاهش سوانح و مصرف سوخت، ایجاد بندر سبز و افزایش انعطاف چرخه تامین کالا بازطراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی و تاکید بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت‌های ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.
سرایی با اشاره به این‌که بازطراحی نحوه توزیع واردات کالاهای اساسی در بنادر کشور و ایجاد شرایط مناسب‌تر با همکاری صاحبان کالا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گمرک و سایر ارگان‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است افزود: با گسترش حوزه لجستیک در حمل‌ونقل کالا شاهد کاهش هزینه و زمان حمل آن خواهیم بود.
در ادامه نشست هماهنگی ستاد تسهیل و تسریع حمل و توزیع کالاهای اساسی، محمدصادق رنگ‌آور معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد نیز با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر گفت: بندر امیرآباد به‌عنوان تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری در شمال کشور، تنها اسکله رو رو ریلی در کشور را دارا است.
مدیرکل بازرگانی راه‌آهن ج.ا.ا با یادآوری این‌که بندر امیرآباد دارای 18 کیلومتر شبکه ریلی داخلی است؛ افزود: بخش قابل‌توجهی از محوطه‌های عملیاتی بندر امیرآباد به خطوط ریلی دسترسی دارند و برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب‌تری بهره برد.
احمدی هم‌چنین از آمادگی راه‌آهن ج.ا.ا با بندر امیرآباد جهت حمل ایمن‌تر و سریع‌تر کالاهای اساسی از قبیل برنج، روغن، شکر و نهاده‌های کشاورزی و دامی از این بندر خبر داد.
پیش از آغاز این نشست حاضران از منطقه عملیاتی، اسکله رو رو ریلی و مخازن نفتی و روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو