آمادگی سازمان گسترش و نوسازی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه گرمسار

رئیس هیئت ­­عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تلاش می‌کنیم در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شرایط را فراهم کنیم که سرمایه گذار با دسترسی به همه امکانات رضایت باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛​ منصور معظمی در دومین نشست فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به نوعی گوهر است افزود: به همین دلیل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این منطقه ورود کرد می خواهم اعلام کنم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعدادی از طرحهای خود را در این منطقه سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکنون ۱۶ قرارداد بسته شده و زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است اما از آنجا که زیرساخت‌ها به اندازه کافی فراهم نبوده کار اجرایی نیز به طور کامل آغاز نشده است مطمئنا ­­با توجه به اینکه هم اکنون امکانات فراهم شده،​ به زودی کار اجرایی آغاز خواهد شد.
رئیس هیئت ­­عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: سازمان گسترش همه تلاش خود را معطوف خواهد کرد چنانچه سرمایه‌گذاران در فرایند کاری اگر نیازمند حمایت­ گسترش باشند از آنان حمایت کند.
معظمی ادامه داد: سیاست سازمان گسترش این نیست که خود در پروژه ها به صورت صددرصد وارد شود ما در پروژه‌های بزرگ هم که شرکت کردیم ­۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است و بقیه در اختیار بخش خصوصی بوده است.
وی اضافه کرد: پروژه های خود را در سازمان گسترش با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی به زودی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار آغاز خواهیم کرد­ همه توان و تلاش ما این است که چراغ پر نوری که در گرمسار برای سرمایه‌گذاری روشن شده پر فروغ تر باشد.
رئیس ایدرو گفت: معتقدیم امروز سرمایه گذاری فقط یک کار نیست بلکه عبادت است و کسانی که کار آفرینی می‌کنند جایگاه خاص و ویژه دارند.
معظمی ادامه داد: سرمایه‌گذاران این فضا را برای ما فراهم می کنند که راحت تر بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.
رئیس هیئت ­­عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایان افزود: در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، سازمان ­گسترش حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع داخلی خود هزینه کرده بقیه را هم هزینه خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت سرعت کار کند شود البته از دوستانمان در ادارات کل استان و مقامات استانداری سمنان انتطار داریم که کمک موثرتری برای اجرای کامل این کار داشته باشند.

**نظام بانکی، پشتیبان سرمایه گذاران طرح های اقتصادی

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این نشست گفت: نظام بانکی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد و پشتیبان سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی است.
محمدرضا حسین زاده افزود: برای­ بانک ها هیچ چیزی به آن اندازه که طرح صرفه اقتصادی و امکان بازگشت سرمایه داشته باشد جذابیت ندارد.
حسین زاده گفت: برای طرح هایی که از صرفه و جذابیت های لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار است معمولا یک یا چند بانک در آن مشارکت دارند و این نشان می‌دهد که بانک‌ها در حوزه طرح های موفق و با صرفه اقتصادی آمادگی سرمایه گذاری دارند که نمونه آن مشارکت بانکها در طرح های پتروشیمی است.
وی افزود: بانک ها آمادگی دارند برای طرح‌هایی که صرفه اقتصادی دارند چه از منابع خود و چه از منابع دیگر، سرمایه گذاری در آن طرح‌ها را انجام دهیم و به نتیجه برسانیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: به عنوان رئیس کانون بانک های دولتی به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار این نوید را می‌دهیم که آمادگی داریم از این سرمایه گذاران حمایت تسهیلاتی به عمل آوریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو