فروش آثار کسب‌وکار دانش‌آموزان روستای تیس در منطقه آزاد چابهار

نمایشگاه کارآفرینی و فروش آثار کسب‌وکار دانش‌آموزان تیس با حضور 60 دانش‌آموز از مدارس متوسطه روستای تیس در قالب طرح اتاق کارآفرینی مدارس به سفارش سازمان منطقه آزاد چابهار و با حمایت آموزش‌وپرورش توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان برگزار شد.

به فرینا، در این نمایشگاه 15 تیم کسب‌وکار دانش‌آموزی مهارت‌های کسب‌وکار را تمرین کردند و دانش‌آموزان شرکت‌کننده موفق به فروش ایده‌های کسب‌وکار شدند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: دانش‌آموزان در یک سال گذشته با حضور در برنامه‌های ترویجی، آموزشی و مشاوره‌ای طرح اتاق کارآفرینی مدارس شرکت کرده‌اند و این نمایشگاه پایان این طرح بود.
 
عبدالرحیم کردی افزود: طرح اتاق کارآفرینی مدارس یک پروژه ملی است که توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان طراحی و در تیس با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار اجراشده است.
 
کردی بابیان اینکه آموزش‌های کارآفرینی یکی از نیازهای اصلی جامعه است تأکید کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار طرح‌های زیادی در این زمینه اجرا کرده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه ما آماده حمایت از کارآفرینان و نوکارآفرینان بومی هستیم، گفت: دانش‌آموزان مستعد کارآفرینی اگر شناسایی شوند و در معرض آموزش و توانمندسازی قرار گیرند آینده بهتری برای منطقه خواهند ساخت.
 
طرح اتاق کارآفرینی مدارس؛ فرصتی برای تمرین مهارت‌های کسب‌وکار
  
مدیر طرح اتاق کارآفرینی مدارس بابیان اینکه طرح اتاق کارآفرینی مدارس فرصتی برای تمرین مهارت‌های کسب‌وکار دانش‌آموزان است، گفت: در نمایشگاه کارآفرینی و فروش آثار کسب‌وکار، دانش‌آموزان مهارت‌های مختلف کسب‌وکار ازجمله، ایده یابی، تولید، فروش، قیمت‌گذاری، برند سازی و تبلیغات را به‌صورت ساده تمرین می‌کنند.
 
ناصر نوربخش بابیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح 30 ساعت آموزش مهارت‌های کارآفرینی را گذرانده‌اند افزود: در این آموزش‌ها مفاهیم مربوط به خلاقیت و ایده یابی، بازاریابی، مهارت‌های ارتباطی و طراحی مدل کسب‌وکار با روش‌های عملی به دانش‌آموزان ارائه‌شده است.
 
نوربخش بابیان اینکه بخش دیگر طرح فعالیت‌های ترویجی بوده است ادامه داد: در فعالیت‌های ترویجی مسابقه‌های مختلف کارآفرینی، بازدید از کسب‌وکارها، دیدار با کارآفرینان، پخش فیلم از کارآفرینان موفق انجام‌شده است تا دانش‌آموزان را به موضوع کارآفرینی علاقه‌مند کند.
وی افزود: استعدادهای کارآفرینی در مدارس شناسایی‌شده‌اند و باید موردتوجه بیشتر قرار گیرند.
 
شایان‌ذکر است که طرح اتاق کارآفرینی مدارس به سفارش سازمان منطقه آزاد چابهار و با حمایت مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان چابهار توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان از بهمن‌ماه سال گذشته در مدارس زینبیه و عمر فاروق (رض) تیس برگزارشده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.