پیگیری ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی جهرم

نماینده مردم جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی جهرم ظرفیت اقتصادی جدیدی برای فارس ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا، محمدرضا رضایی کوچی افزود: با توجه به موقعیت و پتانسیل شهرستان جهرم با راه اندازی دهکده لجستیک و بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی جهرم، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی‌های قانونی و خدمات ارزش افزوده برای صادرات، واردات و ترانزیت در این منطقه انجام شود.

رضایی گفت: در صورت ساخت دهکده لجستیک و بندر خشک، شاهد پیوند حمل و نقل و تجارت همراه با دسترسی به بازار‌های جهانی خواهیم بود که این امر عامل مهمی در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال شهرستان جهرم خواهد بود.

وی افزود: نشستی هم با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم و مدیر کل مرکز مطالعات لجستیک وزارت راه وشهرسازی کشور در خصوص اخذ مجوز بندر خشک و تبدیل انبار‌های منطقه ویژه و طرح توسعه آن به یک دهکده لجستیک براساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور انجام شد.

منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی جهرم، یکی از پنج منطقه‌ی ویژه‌ی مصوب در استان فارس، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار با گرایش تجاری ـ صنعتی زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال ساخت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو