بندر چابهار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می تواند برای هر فعال اقتصادی سودآور باشد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاران می توانند در زمینه ساخت انبارهای سرپوشیده، محوطه های نگهداری لجستیک کانتینر، پایانه ویژه ترانزیت و سواپ فرآورده های نفتی، مخازن و خطوط نفتی به پتروشیمی اقدام کنند.
آقایی گفت: چابهار در آینده یکی از دروازه های اصلی واردات کالاهای اساسی کشور خواهد شد و در این خصوص سرمایه گذاران می توانند کارخانه تصفیه شکر ایجاد کنند.
وی مشارکت در ساخت فازهای بعدی بندر چابهار را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: مزیت های ترانزیتی و تجاری این شهرستان ساحلی همجوار با آبهای آزاد بیشتر از سایر بنادر ایران است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار پل ارتباطی برای ترانزیت کالاهای هند به افغانستان است و کشتی در این مسیر کمتر از سه روز از مبدا به مقصد می رسد.
آقایی ادامه داد: چابهار موقعیت راهبردی و ترانزیتی خوبی دارد و می تواند فرصت ها و مزیت های بی بدیلی برای سرمایه گذاران داشته باشد.
وی گفت: برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا، اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت ایفا کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به تخفیف های خوب در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار 90 درصد تخفیف THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم 70 درصد و برای 6 ماه بعد 30 درصد است.
آقایی تصریح کرد: تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی چابهار ارزانترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است. 
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.