رتبه نخست جذب شرکت های دانش بنیان مناطق آزاد به ارس رسید

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: طبق ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، رتبه نخست جذب شرکت های دانش بنیان در بین مناطق آزاد به ارس اختصاص پیدا کرد.

به گزارش فرینا، پریسا بهلولی با اعلام این خبر گفت: در منطقه آزاد ارس 10 شرکت دانش بنیان نوپا و سه شرکت دانش بنیان صنعتی فعالیت دارند.
بهلولی با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم استارت آپی یکی دیگر از استراتژی های سازمان برای حمایت از کسب و کارهای نوپا است، اضافه کرد: اولین رویداد استارت آپی در ارس نیز در حوزه گردشگری درحال برگزاری است.
وی ادامه داد: تخفیف در عوارض پروانه ساخت تا 50 درصد، تخفیف در هزینه زمین تا 30 درصد، تخفیف در هزینه اجاره سالن‌های استیجاری برای پنج سال اول تا 30 درصد و تخفیف در هزینه عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری تا 100 درصد، از جمله مشوق‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس افزود: اختصاص پاساژهای صنعتی آماده با هدف تجاری‌سازی محصولات، حمایت از شرکت در فن بازارها، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از شرکت در تورهای صنعتی فناوری، ایجاد زمینه همکاری با صنایع موجود در منطقه در زمینه ارائه خدمت، از جمله دیگر مشوق‌هایی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در منطقه ارائه می‌شود.
گفتنی است، مرکز رشد واحدهای فناور ارس در 25 آذر سال 1395 با حضور مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ساختمانی به متراژ 500 متر مربع و با 20 دفتر کار برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آغاز بکار کرد.
منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز یکی از 5 منطقه ویژه علم و فناوری است که در سال 93 به مجوز شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.
ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری رَبع رشیدی 2018 Rinotex که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس و برات قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت افتتاح شد تا 14 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دائر است.
ارائه ایده هایی در چهار بخش فناوری، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو