پروازهای داخلی پایتخت ۲۴ ساعته می‌شود

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) درخواست مردم و ایرلاین‌ها است، گفت: با این اتفاق، پروازهای داخلی پایتخت مجددا ۲۴ ساعته می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، با اشاره به اینکه بعد از افتتاح ترمینال سلام که در چند ماه آینده اتفاق می‌افتد، پروازهای داخلی نیز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، افزود: اولین دلیل اتخاذ چنین تصمیمی درخواست مردم است. اکنون مسافرانی که از اقصی نقاط کشور و از مسیرهای دور مانند بندرعباس، شیراز، زاهدان، کرمان و ... قصد انجام پرواز خارجی دارند، باید به فرودگاه مهرآباد آمده و به صورت زمینی خود را به فرودگاه امام برسانند تا پرواز خارجی خود را انجام دهند.

رستمی گفت: برای پاسخگویی به این تقاضا‌ها پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) از چندین نقطه کشور که مسیر دوری نسبت به تهران دارند، برقرار خواهد شد. هنگامی که پروازها از پنج یا شش استان برقرار شود، مسافران این مسیرها تجمیع شده و پرواز خارجی خود را انجام خواهند داد.

وی دلیل دوم اتخاذ این تصمیم را درخواست ایرلاین‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هنگامی که ایرلاین‌ها بخواهند هواپیمایی را از مسیر داخلی به مسیر خارجی منتقل کنند، ناچارند هواپیما را بدون مسافر به فرودگاه امام خمینی (ره) انتقال دهند و این به ضرر ایرلاین‌ها است.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی و عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با آغاز پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، ایرلاین‌ها می‌توانند هواپیمای خود را با مسافر به فرودگاه امام انتقال بدهند و از زیان خود جلوگیری کنند.

رستمی تعطیل بودن فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب الی ۵ صبح را علت دیگری برای لزوم برقراری پرواز داخلی در فرودگاه امام دانست و گقت: برای پایتخت  کشورخوب نیست که در ۲۴ ساعت، ساعتی از شبانه روز را پرواز نداشته باشد.

وی تاکید کرد: این خلاء که اکنون در فرودگاه مهرآباد وجود دارد، با آغاز پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) برطرف خواهد شد و پایتخت می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته پروازهای داخلی داشته باشد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو