چابهار، چهار راه جهانی تبادلات کالا

عضو هیئت‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار در صورت اتصال به ریل، به مرکز ترانزیت ۸۰۰ میلیون نفر جمعیت تبدیل می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، غلامرضا پناه در گردهمایی سراسری روسای ادارات فرش دستباف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور افزود: چابهار سوپاپ اطمینان بنادر ایران و با حداقل 2 میلیارد نفر جمعیت همسایه است.
پناه با بیان اینکه چابهار یک چهارراه جهانی است، گفت: بهترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای تبادلات کالایی 800 میلیون نفر جمعیت کشورهای آسیای میانه با حوزه اقیانوس هند چابهار است و آن‌ها بر این موضوع اذعان دارند؛ بنا به برآوردهای جهانی چابهار 15 تا 20 روز هزینه و زمان تبادلات کالایی کشورهای آسیای میانه را با حوزه اقیانوس هند و جهان کمتر می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل مهم‌ترین هزینه‌های اقتصادی است، افزود: کشورهای آسیای میانه در حال حاضر عمده تبادلات کالایی خود با کشورهای اقیانوس هند را از طریق دریای مدیترانه انجام می‌دهند که در صورت توسعه چابهار و زیرساخت‌های پسکرانه‌ای ریلی و جاده آن، تمام این مبادلات به چابهار منتقل می‌شود.
پناه ادامه داد: مهم‌ترین زیرساختی که در چابهار باید ایجاد شود تا به مرکز ترانزیت تبدیل شود، ریل است؛ در صورت اتصال ریلی چابهار به افغانستان و سپس آسیای میانه، بدون شک چابهار متحول می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: راه‌آهن چابهار هم‌اکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود منابع مالی تکمیل آن با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد چراکه این خط آهن اقتصادی‌ترین راه‌آهن ایران خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو