جشنواره غذاهای سنتی روستایی منطقه آزاد ماکو برگزار شد

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: جشنواره غذاهای سنتی بین بانوان آشپز روستایی و شهری منطقه آزاد ماکو برگزار و از بین آنها کدبانوی سال انتخاب می‌شود و هدف از برگزاری آن نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی، احیای غذاهای سنتی برای توسعه گردشگری غذا و نیز ایجاد رقابت سالم بین بانوان است.


به گزارش فرینا، حسین ولی‌زاده، در این مراسم که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در منطقه آزاد ماکو افزود: در این زمینه از ۱۳۰ روستای بررسی شده برای شرکت در این جشنواره، ۱۰۰ بانوی برتر انتخاب و در فاز دوم در جشنواره غذاهای سنتی شرکت کردند.

ولی زاده گفت: در این جشنواره که ۴۵ روز انجام و مراسم اختتامیه آن عصر دیروز برگزار شد، ۹ داور، سه کارشناس، سه مربی آموزشگاه غذا و سه نفر از بانوان مسن، کدبانو و باسابقه حضور داشته و در پایان  سه نفر به عنوان نفر نخست، سه نفر به عنوان نفر دوم، سه نفر به عنوان نفر سوم و نیز دو نفر به قید قرعه انتخاب و برای آنها جوایز نفیسی اهدا شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: با توجه به اینکه هم اکنون توریسم غذا در دنیا برند بوده و بسیاری از مسافران به خاطر تنوع غذایی دست به سفر می‌زنند، هدف سازمان منطقه آزاد ماکو این است که گردشگران غذاهای متفاوتی را تجربه کنند.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: علاوه بر آن، حفظ و احیای میراث گذشتگان و اینکه غذاهای طبیعی و سالم در سبد غذایی خانوارها گنجانده شود از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.

ولی‌زاده تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک قرار است کتاب غذاهای سنتی و نحوه پخت غذاها و میزان کالری و سایر اطلاعات غذایی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به چاپ برسد.

وی از دور دوم برگزاری جشنواره غذاهای سنتی بانوان از آذر ماه به مدت ۴۵ روز خبر داد و گفت: این جشنواره نیز برای بانوان شهری برگزار شده و همانند جشنواره غذاهای سنتی بانوان روستایی انجام و نفرات برتر مشخص می‌شود.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: مسابقه و رقابت پایانی نیز بین بانوان آشپز روستایی و شهری برگزار و در نهایت کدبانوی سال انتخاب می‌شود و هدف از برگزاری آن نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رقابت سالم بین بانوان است.

ولی زاده گفت: در جشنواره غذاهای سنتی انواع غذاها مانند آش، دسر، دمنوش و نوشیدنی شرکت داده می‌شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.