تاکید رییس جمهور بر نقش تعیین کننده مناطق آزاد در دوران تحریم

دکتر حسن روحانی رییس جمهور در مراسم افتتاح رسمی پروژه های منطقه آزاد ماکو در سفر استانی به استان آذربایجان غربی بر نقش تعیین کننده مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در دوران تحریم تاکید کرد.

به گزارش فرینا، رییس جمهور در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: مناطق آزاد امروز در  شرایط تحریم کشور مسئولیت سنگین تری بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات چشمگیر در مناطق آزاد کشور افزود: خوشبختانه در مناطق آزاد کشور اقدامات و فعالیت های توسعه ای خوبی انجام شده است که به بهبود شرایط مردم منجر شده ضمن اینکه می بایست فعالیت های بیشتری به منظور توسعه بیشتر در این مناطق انجام شود.
رییس جمهور با اشاره به موفقیت اخیر منطقه آزاد ماکو در تولید بذر کشاورزی که توسط محققین انجام شده است ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری وزارت جهاد کشاورزی این صنعت در این منطقه تحول آفرین باشد چرا که این تحقیقات می تواند برای کشور نیز موثر باشد.
دکتر روحانی هم چنین با اشاره به بهره برداری از فرودگاه ماکو گفت: این فرودگاه امروز در شرایطی افتتاح می شود که مدتی از بهره برداری آن گذشته و به طرز بسیار زیبایی نیز ساخته شده است.
لازم به ذکر است طرح ها و پروژه های منطقه آزاد ماکو شامل فرودگاه بین المللی ماکو، سالن چند منظوره ورزشی، نیروگاه سیکل ترکیبی و اقامتگاه بوم گردی منطقه آزاد به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد.
پیش از این افتتاح مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گزارشی از عملکرد منطقه آزاد ماکو به رییس جمهور ارائه کرد و پروژه های قابل افتتاح در این منطقه را معرفی نمود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو