راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام(ره) از بهمن ماه

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس و مدیران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صبح امروز 28 آبان ماه در محل ترمینال ـ گالری سلام برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن عرض خیرمقدم به رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ریاست بنیاد مستضعفان و هیئت همراه ایشان گفت: در ابتدا باید از ریاست کمیسیون عمران مجلس جناب آقای رضایی تشکر ویژه داشته باشم چرا که ایشان همواره مشوق و یاری دهنده شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حوزه قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین در زمینه رفع موانع برای توسعه شهر بوده و هستند.
شهرام آدم نژاد با اشاره به نزدیکی مسافت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به پایتخت افزود: تمام افرادی که میخواهند در بازار کسب و کار فعالیت داشته باشند، تمایل دارند که در مجاورت شهر تهران سرمایه گذاری کنند و این امر مزیت بزرگی برای شهر فرودگاهی به شمار می رود.
آدم نژاد ادامه داد: بزرگترین مانعی که در این حوزه وجود داشت، اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی بود که خوشبختانه با همکاری مطلوب مجلس و دولت در کمیسیون اجتماعی مصوب شد و قرار است تا نیمه اول آذرماه اساسنامه جدید ابلاغ بشود که در این صورت، بلافاصله دو شرکت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی تأسیس خواهند شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حجم انتقال بار هوایی در شهر فرودگاهی مقدار بسیار ناچیزی بود که برنامه ریزی شده تا سال 98 به یک میلیون تن افزایش پیدا کند و در صورتی که موفق به انجام این کار شویم، مفهوم لجستیک در فرودگاه معنا پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پروژه سلام از سال گذشته تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: از بهمن ماه پروازهای داخلی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) راه اندازی می شود که در صورت استقبال و تقاضا، یک ترمینال برای پروازهای داخلی در نظر گرفته خواهد شد.
آدم نژاد با اشاره به اینکه ترمینال ایرانشهر یکی از بزرگترین پروژه های شهر فرودگاهی است که با فرودگاه های منطقه خلیج فارس رقابت خواهد کرد، اظهار داشت: فاز یک پروژه ایرانشهر مشتمل بر 400 هزار متر مربع است که طرح مفهومی آن آماده شده و 2.5 میلیارد یورو بودجه دریافت کرده است و امیدواریم هرچه سریع تر بتوانیم این پروژه را با قرارداد BOT اجرایی کنیم.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پایان گفت: بنیاد مستضعفان توانایی و دانش بسیار بالایی در زمینه ساخت فرودگاه دارد و می تواند شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را در ساخت ترمینال بزرگ ایرانشهر یاری کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.