اولین سمپوزیوم بین المللی تجارت گوهر سنگ در کیش برگزار شد

در اولین سمپوزیوم بین المللی تجارت گوهر سنگ ها در کیش متخصصان و تجار در دو حوزه عقیق و پیروزه بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش فرینا، اولین سمپوزیوم بین المللی تجارت گوهر سنگ با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، متخصصان علمی و فعالان تجاری این حوزه  به مدت 4 روز برگزار می شود.

در این سمپوزیوم  15 نفر از صاحب نظران، دست اندرکاران و اساتید مطرح گوهر شناسی و جواهرسازی جدترین مطالب علمی در زمینه های تولید، طراحی، بازاریابی و تجارت بین المللی گوهرسنگ ها ارائه کردند.

در این نشست معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری این نمایشگاه ها را فرصتی برای اشتراک گذاری ایده ها، فرصت ها، ارتباطات، نحوه همکاری و توسعه کسب و کار ها در این عرصه دانست و افزود: جزیره کیش از زیباترین مناطق و جزایر در دنیا است و در حال برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های بهتری برای ارائه خدمات و پاسخگویی به حدود 6 میلیون گردشگر هستیم.

محمدرضا سعیدی گفت: با وجود بازاری پیچیده و جهانی، با ارزشی حدودا 250 میلیارد دلاری در زمینه طلا و جواهر که با رشد چشمگیر 10 درصدی مورد توجه بسیار قرار گرفته است و دامنه وسیع مشتریان در سنین مختلف تا سال 2020 رو به رو هستیم. این حوزه ترکیبی از تکنولوژی، نو آوری، هنر و خلاقیت است که دست به دست هم می دهند و محصولی ساخته می شود.  این نشان از وجود بازار پیچیده ای است که نباید از کنار آن ساده گذشت. با توجه به اینکه کیش مکانی است که در آن تمامی زنجیره ارزش طلا و جواهر به جز قسمت استخراج آن بروز و ظهور دارد فرصتی برای بین المللی سازی این موضوع و ایجاد هابی برای منطقه است و ما در این زمینه قول مساعد جهت همکاری می دهیم. حتی اگر بازار خاص یا مکانی به این منظور نیاز است ما آماده همکاری هستیم.

سعیدی تصریح کرد:  برای موفقیت در این بازار، دوره فرد محوری و اتکا به هنرمندی خاص در این حوزه به پایان رسیده و باید سیستماتیک و روشمند پیش روی کنیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که 60 درصد ارزش این کار در برندینگ است. در این حوزه بازار خوبی نهفته است و باید نه تنها بازار بلکه رفتار مصرف کننده را خوب بشناسیم و تحقیقات قوی داشته باشیم.

وی افزود: باتوجه به درصد بالای مراجعات آنلاین باید برای محصولاتمان تولید محتوا کنیم، شناسنامه و تاریخچه های دقیق مشخص کنیم تا  از هر جای دنیا بتوانند محصولات ما را جستجو کند، در بازار دیجیتال و عرصه بین المللی محتوای دقیق در اختیارش قرار گیرد و شناخته شویم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: نکته اصلی اینکه حضور در بازار های جهانی بدون نو آوری در طراحی، بازاریابی و ساختار ها و زنجیره ارزشی محصولات امکان پذیر نیست. ما به سهم خود در کیش آماده همکاری و ارائه خدمات هستیم.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، ساعت و گوهر سنگ ها نیز از 28 آبان در کیش آغاز شده است و تا یکم آذر در تالار شهر کیش میزبان علاقمندان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو