اعزام تیم رباتیک دانش‌آموزی دماوند به مسابقات آسیایی جزیره کیش

مدیر داخلی واحد فناور تسلا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از اعزام تیم رباتیک دانش‌آموزی شهرستان دماوند به مسابقات آسیایی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، ساناز پروتانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دماوند واحد فناور تسلا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با همکاری اولیای دانش‌آموزان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در نظر دارد تیم رباتیکی را برای شرکت در مسابقات رباتیک آسیایی اعزام کند.
پروتانی افزود: این رقابت‌ها با حضور کشورهای روسیه، استرالیا، کشورهای حوزه آسیا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و انگلستان در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: 170 تیم از دانشگاه‌های کشور و در حدود 230 تیم از مدارس کشور هستند و این مراسم با حضور بیش از 50 تیم خارجی 14 تا 16 آذرماه برگزار خواهد شد.
مدیر داخلی واحد فناور تسلا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: هدف از این مسابقات ترویج دانش هوش مصنوعی و ساخت ربات‌های در حرکت و موبایل‌ربات‌ها است که در این مسابقات، ربات‌های زیر آب و پرنده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
پروتانی افزود: برای ایجاد حس نشاط در بین دانش‌آموزان مسابقات رباتیک در قلعه خلاقیت برگزار و دانش‌آموزان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی افزود: در بخش بزرگ‌سالان نیز مسابقات ربات‌های خانگی، امدادگر، فوتبالیست سایز متوسط و استاندارد پلت‌فرم را خواهیم داشت.
مدیر داخلی واحد فناور تسلا مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با بیان اینکه در حال حاضر تیم رباتیک دانش‌آموزان دماوند مشغول تمرین و ساخت ربات هستند، گفت: تیم‌های شرکت‌کننده متشکل از دانش‌آموزان با خانواده‌های خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد، شرکت کنندگان در این مسابقات به مدت هفت روز در جزیره کیش حضور دارند و روز آخر در سمپوزیوم شرکت خواهند کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.