در گفتگو با سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح شد:

سرمایه گذاری دارویی چین در چابهار به تولید داخل صدمه نمی زند

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بی شک دارویی که در داخل کشور به میزان کافی تولید می شود، نیازی به صدور مجوز جدید ندارد؛ مگر اینکه با توجه به منطقه آزاد بودن چابهار، بحث صادرات مستقیم مطرح باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا؛ در پی انتشار خبری مبنی بر درخواست چینی‌ها برای فعالیت در منطقه آزاد چابهار به منظور تولید دارو برای مصرف و توزیع در کشورهای مسلمان و منطقه‌ با برند حلال، با  سخنگوی سازمان غذا و دارو گفتگویی داشتیم.

کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه اطلاعات تکمیلی در اختیار ندارد، گفت: به هر حال هر کشوری که تمایل به سرمایه گذاری در ایران داشته باشد، می تواند در زمینه های مختلف از جمله تولید دارو اعلام آمادگی کند.

جهانپور در مورد اخذ مجوزهای لازم توسط کشورهای دیگر در زمینه تولید دارو در ایران افزود: این کشورها اولا باید از سازمان غذا و دارو درخواست صدور مجوز کنند. دوم اینکه در نظر داشته باشند تنها به داروهایی مجوز تولید داده خواهد شد که در زمره اقلام وارداتی به کشور باشند و در حال حاضر تولید داخلی این داروها وجود نداشته باشد.

وی همچنین به لزوم داشتن استانداردهای بین المللی در تولید دارو اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که باید توسط این کشورها رعایت شود، اینکه داروهای تولیدی لازم است تحت برندهای مشهور و شناخته شده دنیا باشند که مورد تأیید سازمان ها و مجامع بین المللی بزرگ حوزه سلامت و دارو مانند EMA و FDA هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه قطعا در صدور مجوز برای چین یا هر کشور دیگری، شرکت های تولیدکننده داخلی در نظر گرفته خواهند شد تا صدمه ای به تولیدات داخلی وارد نشود، افزود: بی شک دارویی که در داخل کشور به میزان کافی تولید می شود، نیازی به صدور مجوز جدید ندارد؛ مگر اینکه با توجه به منطقه آزاد بودن چابهار، بحث صادرات مستقیم مطرح باشد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو