گمرک سنگربان قدرتمند و مدافع مرزهای تولید اقتصاد ملی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: این سازمان بعنوان یک سنگربان قدرتمند، مدافع مرزهای تولید اقتصاد ملی و سهم ایران در اقتصاد بین الملل است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: این سازمان پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید و نیز افزایش سهم تجارت بین الملل در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به تقارن روز بسیج با این مراسم، تصریح کرد: همانگونه که بسیجیان برای خدا، دین، خلق و صیانت از مرزهای کشور اسلامی مان از خودگذشتگی می کنند، همکاران گمرک نیز با همین رتبه و جایگاه، در مرزهای کشور از حقوق ملت دفاع می کنند.

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه سهم مان را در همه حوزه ها بویژه اقتصاد داخلی و بین الملل افزایش دهیم  نیازمند نقش پررنگ گمرک هستیم و در همین راستا گمرک باید به ابزار گویا و هوشمند مجهز باشد و عملکرد آن طوری باشد که رضایت مردم و فعالان اقتصادی را در پی داشته باشد.

اگر ما از نظر جمعیت و مساحت 1.2 جمعیت جهان را در اختیار داریم باید سهم مان در اقتصاد بین الملل نیز متناسب با این آمار باشد و برای رسیدن به این جایگاه، باید به نقش گمرک توجه ویژه ای داشته باشیم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرکات باید حافظ منافع ملی و اقتصادی باشند، تاکید: گمرک از یک سو باید موجب تسهیل در امور نیازمندی‌های تولید داخل باشد و از طرف دیگر مسیر عبور موانع تولید داخلی را مسدود کند.

وی تاکید کرد: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالاهای سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می کنیم اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

دژپسند با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم رئیس جمهور، مبارزه با قاچاق است تاکید کرد: یکی از درگاههای مبارزه با قاچاق، گمرک است و این سازمان باید برای دستیابی به این هدف به بروزترین ابزار الکترونیک تجهیز شود.

وی با اشاره به شان، جایگاه و سلامت کارکنان گمرک اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که وقتی صحبت از مجموعه گمرک به میان می‌آید افرادی به ذهن متبادر ‌شوند که با چشمان تیزبین و با تمام توان در حال انجام وظیفه هستند تا کشور به سهم واقعی خود در تجارت داخلی و بین الملل برسد.

دژپسند با تاکید بر حذف ارتباط چهره به چهره در جهت پیشگیری از فساد گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وزیر اقتصاد با اطمینان نسبت به عدم وجود فساد در گمرک بعنوان حافظ منافع ملی و اقتصادی کشور صحبت کند و ما باید با اجرای قانون و اجرای شاخص های استاندارد جهانی اجازه ندهیم هیچ کس حتی یک اتهام کوچک به کارکنان گمرک وارد کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قانون باید در اوج تکریم رعایت شود، تصریح کرد: با پایبندی به چهار شاخص مهم عقلانیت، علم، عزم و عمل می توانیم به عدالت، توسعه، رشد اقتصادی و بهره وری دست یابیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو