همت سازمان منطقه آزاد ماکو در رفع موانع صادرات

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای اجرای سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، " کارگروه رفع موانع صادرات "در جهت بهبود عملکرد صادرات واحدهای تولیدی منطقه تشکیل شد. 

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در این کارگروه، حضور موثرتر منطقه آزاد ماکو در بازارهای جهانی و توسعه صادرات راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با رفع موانع صادرات حرکت به سمت توسعه پایدار را شتاب می بخشیم.
وی موفقیت در توسعه صادرات را مستلزم آگاهی کامل بخش تولید نسبت به نیاز بازار های بین المللی و منطقه ای دانست و افزود: در این کارگروه مسائل مربوط به تعهد ارزی، قوانین و مقررات گمرکی کشورهای همسایه بعنوان مهمترین آسیب­ های صادرات عنوان مورد بررسی قرار می گیرد.
جلیلی تصریح کرد: مقرر شد سازمان به منظور شناخت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه جلسات ادواری با انجمن تولید کنندگان و کارآفرینان برگزار کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی صادرات گرای منطقه، مشوق های صادراتی از سوی سازمان در نظر گرفته شده اضافه کرد: در جهت کاهش هزینه­ های بازاریابی و صادرات حمایت لازم از سوی سازمان به عمل می آید و همچنین به منظور تسهیل صادرات و آشنایی با قوانین و مقررات کارگروه های آموزشی مورد لزوم برگزار می شود.
در این کارگروه، معاون و مدیران حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و انجمن تولیدکنندگان و کارآفرینان بعنوان نمایندگان بخش خصوصی در دفتر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری حضور داشتند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو