جنگنده ها در آسمان کیش به پرواز درآمدند

تیز پروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، هوا فضای سپاه پاسداران و نیروهای هوابرد، عصر دوشنبه با انجام مانور و نمایش هوایی در آسمان کیش اقتدار و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، در این ایرشو که در محوطه فرودگاه بین المللی کیش با حضور مقامات کشوری و لشکری، نیروهای نظامی و انتظامی، خبرنگاران داخلی و خارجی و ساکنان و گردشگران این جزیره برگزارشد، 5 فروند فانتوم نیروی های ارتش جمهوری اسلامی، دو فروند جنگنده ساعقه، 2میگ 29 ، و 2 فروند سوخو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را به نمایش گذشتند.
در این نمایش هوایی جنگنده های سوخو ساخت کشور روسیه که پس از 25 سال که بدون استفاده رها شده بود به دست توانمند متخصصان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روز رسانی شده، با سرعت 800 کیلومتر بر ساعت بر فراز آسمان خلیج‌فارس پرواز کردند.
فرود 13 نفر از چتربازان نیروی هوابرد دانشگاه امام حسین (ع) از ارتفاع 3500 متری نیز بخش جذاب دیگری از این نمایش هوایی بود.
همچنین در این نمایش هوایی هواپیمای F5 نیروی هوایی ارتش با قابلیت پرواز 3 ساعت و 50 دقیقه بدون سوخت‌گیری و 5 ساعت پرواز با استفاده از باک خارجی مشارکت کردند.
در بخش خارجی نمایش هوایی، پروازآکروباتیک تیم شوالیه روسیه با 4 فروندهواپیمای سوخو 27 به همراه یک فروندهواپیمای ترابری ایلوشن 76 و پرواز 6 فروندجت آکروباتیکL- 39 به نام زنبورهای بالتیک از کشور لیتونی نمایش هوایی اجرا کردند .
این نمایش هوایی همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران ( ایران ایر شو ) در جزیره کیش برگزار شد و تا 8 آذرادامه خواهد یافت .
نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی ایران روز دوشنبه با مشارکت 110 شرکت داخلی و خارجی و حضور مقام های عالیرتبه کشوری و لشکری در جزیره کیش گشایش یافت.
به گزارش ایرنا همزمان با برگزاری این نمایشگاه بین المللی در جزیره کیش، کنفرانس بین المللی هوانوردی عمومی ایران با همکاری پژوهشگاه هوا وفضا و اساتید صنعت هوایی برگزار می شود.
نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی وهوانوردی کشور، در وسعت 14 هزار متر مربع در جزیر کیش برپا شده و تا هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه عصر دوشنبه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور رسما کار خود را آغاز کرد.
درطول برگزاری این نمایشگاه تیم‌های آکروبات از کشور های روسیه و لیتونی و تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش های هوایی خود را در جزیره زیبای کیش انجام می دهند.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو