17/ نخستین هتل 5 ستاره قشم تا پایان سال به بهره برداری می رسد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا پایان امسال نخستین هتل پنج ستاره قشم با بهترین تجهیزات و شرایط مناسب به بهره برداری می رسد و پیش بینی می شود این روند در سال های آینده هم ادامه داشته باشد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در پایان هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: برای موفقیت مناطق آزاد جدید کشور و دستیابی به اهداف مهم آن، راهی جز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه در بخش های مختلف صنعتی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و خدماتی در این مناطق نداریم.

به گفته وی، یکی از مشکلات اساسی مناطق آزاد هفتگانه کشور با گذشت بیش از دو دهه از تاسیس آنها، نبود زیرساخت ها، پیش از اعلام تاسیس منطقه آزاد، در هر یک از این مناطق می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه شرایط مناطق آزاد کشور به شدت با یکدیگر تفاوت دارند، افزود: وجود 67 روستا در منطقه آزاد قشم و اهمیت رسیدگی به تمام آنها یکی از موضوعاتی است که هیچ یک از شش منطقه آزاد دیگر درگیر آن نیستند.

وی گفت: درصورتی که دولت و مجلس در زمان تاسیس مناطق آزاد به مشکلات پیش روی امروز این مناطق توجه می کردند، شرایط کنونی این مناطق می توانست فرصتی برای کمک به اقتصاد کلان کشور باشد.

مومنی با اشاره به اینکه در قشم فعالیت های مختلف صنعتی اعم از شیلات، نفت، گاز، انرژی، فولاد و صنایع کوچک و بزرگ دیگر در جریان است، افزود: ایجاد معاونت صنعت در سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارائه شایسته تر خدمات به فعالان صنعتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی از معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور درخواست کرد جایگاه فرهنگی این معاونت را از بخش گردشگری و صنایع خلاق برای سرعت بخشیدن به کارها، تفکیک کند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اگر بخواهیم گردشگری واقعی و فعال را به عنوان یکی از مولفه های کلیدی مناطق آزاد داشته باشیم، باید برای موفقیت آن با ایجاد زیرساخت ها و صرف زمان و هزینه مورد نیاز اقدام کنیم. 

او با اعلام اینکه جوامع محلی نقش مهمی در توسعه اقتصاد مناطق آزاد جهان و حتی کشورهای موفق داشته اند، گفت: طی سه سال و نیم گذشته تلاش گسترده ای برای نقش آفرینی جوامع محلی قشم در بخش های مختلف انجام داده ایم.

مومنی ادامه داد: طی این مدت دوره های مختلف آموزشی برای ارتقای سطح توانمندی بومیان در حوزه های مختلف برگزار شده و با صدور مجوز هم اینک بیشتر روستاهای جزیره قشم با ایجاد کاشانه های میهمان و در حوزه شیلات با پرورش میگو و ماهی از اقتصاد خوبی برخوردار شده اند.

وی گفت: ارزان سازی سفر به قشم از سیاست های جدی سازمان منطقه آزاد است و امیدواریم با راه اندازی ایرلاین ویژه و برقراری خط پروازی با استان های مختلف و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ارتقای گردشگری این جزیره کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ایجاد کمپ پارک های 12 گانه در نقاط مختلف جزیره قشم به عنوان اقدامی برای تکریم مسافران این جزیره یاد کرد و گفت: خوشبختانه امروز با داشتن اماکن مناسب اقامتی از جمله هتل های 2 تا 4 ستاره و کاشانه های مهمان در روستاها و همچنین اکو کمپ ها برای همه مسافران و گردشگران با سلیقه های مختلف شرایط مناسب ایجاد کرده ایم.

مومنی از مجوز دوباره تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم و پیوستن آن به جمع ژئوپارک های جهانی به عنوان اقدام ارزشمندی در حوزه گردشگری این جزیره نام برد که با این موفقیت نام منطقه آزاد قشم به عنوان یک برند در حوزه مناطق دارای ژئوپارک در نقاط مختلف جهان معرفی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد ژئوپارک در نقاط مختلف ایران و کشورهای همسایه با ممیزی و نظرنهایی ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نماینده یونسکو امکانپذیر است و بیش از دوسال برای این موفقیت به صورت جدی و شبانه روزتلاش کردیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد قشم در پایان با تشکر از حضور میهمانانی که در این گردهمایی حضور داشتند، اظهار امیدواری کرد که این نشست تاثیر بسزایی در سیاست افزایش سفرها به مناطق آزاد هفتگانه کشور داشته باشد.

بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.