22/ حمایت همه جانبه از حوزه بوم گردی در منطقه آزاد ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو از سیاست حمایت همه جانبه برای تقویت حوزه بوم گردی و سرمایه گذاری در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، حسین حمزه لو در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: مهمترین رویداد منطقه آزاد ماکو در سال 97 و در حوزه گردشگری، فعال سازی بوم گردی در این منطقه می باشد.
وی گفت: در نخستین گام از برنامه حمایتی در حوزه بوم گردی با مشارکت بخش خصوصی، تور "ماکو گرام" را با حضور 50 نفر از فعالان اجتماعی و حوزه رسانه ای طی سه روز در پنج روستای هدف گردشگری ماکو برگزار کردیم.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو، این تعداد گردشگر با سفر به نقاط مختلف گردشگری ماکو و تهیه فیلم و عکس از ظرفیت های کم نظیر این منطقه ضمن آشنا شدن با پتانسیل های تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی، انسانی و فرهنگی مردم ماکو، قیلم ظرفیت های این منطقه آزاد را در ایران و چند کشور خارجی به نمایش گذاشتند.
وی یکی از مزیت های تور ماکو گرام را بهره مندی اقتصادی جوامع محلی از این رویداد برشمرد و اظهارامیدواری کرد با معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت های گردشگری بویژه در حوزه بوم گردی منطقه آزاد ماکو بتوانیم سهم اقتصاد صنعت گردشگری جوامع محلی این منطقه را ارتقا دهیم.
حمزه لو اظهار کرد: نشست هفدهم معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در قشم برگزار شد، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربیات  و ارائه راهکارها براساس نیاز و شرایط موجود کشور بود.
وی همچنین از قشم به عنوان سرزمینی زیبا و دلنواز با مردمانی مهمان نواز که تفسیر واقعی عشق به انسان را به درستی معنا می کند نام برد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان میزبانان شایسته تقدیر کرد.  
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.