نخست وزیر ارمنستان :

ایران شریک بسیار مهمی برای ارمنستان است

نخست وزیر موقت ارمنستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک بسیار مهمی برای ارمنستان است.

به گزارش فرینا، «نیکول پاشینیان» Nikol Pashinyan همچنین به توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این توافق فرصت خوبی برای ایران است تا همکاری موثری را با اتحادیه اوراسیا آغاز کند.
نخست وزیر موقت ارمنستان تصریح کرد روابط گرم و رعایت حسن همجواری میان ایران و ارمنستان باعث تقویت روابط ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خواهد شد.
«پاشینیان» افزود چنین همکاری با توجه به مشکلاتی که آمریکا برای ایران و کشورهای اوراسیا به وجود آورده است، فرصتی مناسب برای هر دو طرف محسوب می‌شود.
توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، 17 ماه مه سال جاری در شهر آستانه امضا شد.
«تیگران سرکیسیان» Tigran Sargsyan رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا، در جریان امضای این توافقنامه خاطرنشان کرد حجم تجارت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2017 میلادی به 2.7 میلیارد دلار رسیده است.
این توافقنامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می باشد و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) نزدیک است. در توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیرگمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف شده است.
روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می توانند پس از سه سال، قرارداد دائمی منطقه آزاد تجاری امضا کنند.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.