26/ دومین ژئوپارک خاورمیانه در منطقه آزاد ارس ثبت می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از اقدامات انجام شده برای ثبت دومین ژئوپارک خاورمیانه در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در حاشیه نشست هفدهم معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، گفت: روند مسیر ثبت ژئوپارک ارس در یونسکو با استفاده از تجربیات مدیر ژئوپارک جهانی قشم به خوبی طی شده است.
داداش زاده با تاکید براینکه مناطق آزاد کشور نقش حاکمیتی دارند و بیشتر باید بسترساز حضور سرمایه گذاران در این مناطق باشند، افزود: طرح تدوین ژئوپارک منطقه آزاد ارس با هدف تبدیل این ژئوپارک به یکی از ژئوپارک های بین المللی و بین چند کشوری با جدیت در حال اجرا است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد از اقدامات بسیار ارزشمند مدیر ژئوپارک جهانی قشم که از تجربه بسیار ارزنده در این حوزه برخوردار است به عنوان امتیازی ویژه برای پیشرفت مباحث ثبت جهانی دومین ژئوپارک خاورمیانه در منطقه ارس نام برد.
داداش زاده با اشاره به اینکه تصدی گری در سال های گذشته اساس فعالیت سازمان های مناطق آزاد کشور بود، افزود: خوشبختانه در دوره دولت تدبیر و امید، رویکرد این سازمان ها به سمت کارهای حاکمیتی و بستر سازی برای فعالان اقتصادی تغییر یافته است.
به گفته وی، در رویکرد جدید، شاهد همدلی و همگرایی مسئولان سازمان های مناطق آزاد کشور برای اجرای طرح های مشترک با هدف توسعه همه جانبه این مناطق هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد از نشست هفدهم معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور به عنوان فرصتی برای تبادل تجربیات و آشنایی هر چه بیشتر مسئولان مناطق از فرآیند پیشرفت ها در هر منطقه با اجرای طرح های ملی و فراملی نام برد.
به گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه و به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو