جزیره کیش ظرفیت های بسیاری برای بین المللی شدن دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در جزیره کیش وجود دارد می‎توانند جزیره کیش را بین‌المللی کنند.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری  که طی حکمی از سوی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده است سابقه درخشانی در سمت‌هایی همچون نماینده مردم شهرستان نیشابور در مجلس هفتم شورای اسلامی، ریاست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، معاونت استانداری خراسان رضوی، فرماندار ویژه نیشابور، عضو هیأت مدیره و معاون سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید، مدیر عاملی بانک شهر، عضویت در هیأت مدیره بانک تجارت، معاون استاندار تهران و رئیس مرکز جذب و خدمات سرمایه گذاری استان تهران و مستشار دیوان محاسبات کشور در کارنامه خود دارد.

با توجه به ظرفیت‌های جزیره کیش به عنوان پایلوت گردشگری ایران، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش به گفت‌وگو نشست.

مشروح این گفت‌ وگو را در ادامه می خوانید:

با توجه به گذشت 6 روز از  آغاز کار شما به عنوان مدیر عامل جدید منطقه آزاد کیش ، جزیره کیش را چگونه دیدید؟

تجربه خوبی در بدو ورود به جزیره کیش داشتم. بدرقه خوب کیشوندان از آقای انصاری لاری، نشان دهنده قدرشناس بودن مردم کیش است. کیشوندان که بخش عمده از آنها را سرمایه‌گذاران تشکیل می‌دهند، توقع دارند که ما به عنوان نمایندگان دولت، فضا را برای فعالیت‌های آنها هموارتر کنیم. در این راستا سعی خواهیم کرد ۵ محور اصلی شامل: پاکدستی، مردم داری، خدمت صادقانه، شفافیت و مشارکت واقعی با بخش خصوصی توانمند را سرلوحه برنامه ها وامور قرار دهیم.

با توجه به اینکه کیش دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری است، آیا برنامه خاصی در این مورد دارید؟

کیش دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری، سرمایه گذاری و.. است که بخشی از آنها ایجاد شده و یا زیرساخت‌های آنها فراهم شده است. وظیفه ما این است که این ظرفیت‌های بالقوه را به معنای واقعی بالفعل کنیم. اما با این وجود با برخی از موضوعات همچنان فاصله داریم. به طور مثال پردیس های بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف، تهران و... دارای ظرفیت های فوق‌ العاده‌ای هستند که تا به امروز نتوانسته‌اند رسالت خود را انجام دهند. ما معتقدیم که نام دانشگاه‌های بزرگ کشور در کنار نام سازمان منطقه آزاد کیش می تواند باعث نوآوری و خلاقیت شود. این امر باعث می شود دانشگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد کیش مبدا و منشاء بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و ایده های نو برای شکل گیری استارت آپ‌ها و ایجاد شهر خلاق و هوشمند باشند.

چه تصمیمی در خصوص برنامه‌های گذشته و آتی دارید؟

هر تصمیمی که هیئت مدیره کیش و دکتر انصاری لاری اتخاذ کرده‌اند و قطعنامه شده، ادامه داده می شود و مواردی نیز که نیازمند بازنگری، آسیب شناسی و یا به‌ روز شدن دارند را اصلاح و همراه با برنامه‌های دیگر ظرف ۳ ماهه آینده در قالب کتابچه ارائه خواهند شد.

با توجه به اینکه افراد خلاق بسیاری در جزیره کیش حضور دارند که می تواند به عنوان مشاور، کمک شایانی به آبادانی این جزیره کنند، آیا برنامه‌ای برای استفاده از آنها دارید؟

از کیشوندان درخواست می کنیم تا در جهت توسعه و آبادانی روز افزون جزیره کیش، طرح‌ها و ایده های خود را به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند تا برای بهره برداری مورد بررسی کارشناسانه وتخصصی قرار گیرند.

منبع: ایلنا

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو