سیاست های جغرافیایی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بر خاورمیانه و ایران اثرگذار است

جلسه مشترک حجت الاسلام نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با علی رستمی، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل شرکت در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شهر فرودگاهی برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) دروازه ورود ایران به جامعه جهانی است، گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه های قانونی مصوبات خوبی برای فرودگاه امام داشته است و همواره با تعصب نسبت به آبروی کشور و نظام اسلامی به این فرودگاه نگاه می کند.

وی با تأکید بر شناخت پتانسیل های موجود در منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: وجود 7 پادگان و یگان های واکنش سریع در رباط کریم می تواند تأمین کننده امنیت فرودگاه در مواقع اضطراری باشد و پشتیبان شما در زمینه های نظامی و امنیتی است.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: امسال خط انتقال آب از رودخانه کن به شهر قم به بهره برداری می رسد که شهر فرودگاهی نیز می تواند با مشارکت در این امر، آب شرب مورد نیاز خود را از این خط لوله تأمین کند. 

نوروزی با اشاره به وجود 4 هزار واحد تولیدی و 10 شهرک صنعتی در شهرهای رباط کریم و بهارستان اظهار داشت: بندر خشک شهر فرودگاهی امام ظرفیت مناسبی برای صادرات و واردات کالا در این واحدهای صنعتی ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یک شهر ژئوپلتیک به شمار می رود که بر خاورمیانه، کشور و همچنین استان تهران تأثیرگذار است.

در ادامه رستمی، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی اظهار داشت: در جهان فقط 14 نمونه شهر فرودگاهی وجود دارد و ما اولین و تنها فرودگاهی در کشور هستیم که به شهر فرودگاهی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ شهر فرودگاهی رسیدن به هاب اول بار و هاب دوم جابجایی مسافر در منطقه خاورمیانه است و در همین راستا علاوه بر طرح جامع توسعه 30 ساله، برنامه توسعه 5 ساله شهر فرودگاهی نیز تدوین و آماده شده که به زودی در مجمع عمومی به تأیید می رسد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو