جزیره گردشگری در خداآفرین ایجاد می شود

فرماندار خداآفرین از تصویب طرح اولیه ایجاد جزیره تفریحی گردشگری در کارگروه گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش فرینا، احمدعلی اسدپور، در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خداآفرین گفت: این جزیره به منظور جذب و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای مرزنشینان منطقه در دریاچه سد قیزقلعه سی در محدوده پایین دست پاسگاه شتربان ایجاد می شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت گردشگری در اقتصاد و درآمد کشور، یکی از اساسی ترین ظرفیت ها و محورهای مهم توسعه خداآفرین را صنعت گردشگری دانست و گفت: توسعه این صنعت نیازمند توجه ویژه از جمله تامین زیرساخت های اقامتی و تفریحی به عنوان نیازهای اولیه گردشگری است.
وی با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری بعنوان یک صنعت پردرآمد دردنیا مطرح است، گفت: خداآفرین با جذب 130هزارنفر گردشگر در تعطیلات عید امسال دومین شهرستان استان در جذب گردشگر شد.
وی اضافه کرد: با وجود هزاران گردشگر در این شهرستان، طرح ایجاد جزیره بعنوان یک طرح گردشگری دریایی با استفاده از ظرفیت رود ارس و دریاچه سد قیز قلعه سی بسیار مفید خواهد بود واجرای آن کسب وکار و اشتغال منطقه را متحول و از مهاجرت جوانان جویای کار جلوگیری می کند.
اسدپور با تاکید بر لزوم حمایت دلسوزانه و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه ها و مسئولان بدون سنگ اندازی در عملیاتی شدن این طرح بعنوان کلید توسعه منطقه، سازمان منطقه آزاد ارس را دارای نقش مهم، موثر و مکمل در اجرای آن دانست.
فرماندار خداآفرین افزود: ایجاد بازارچه مرزی وکالای همراه مسافر درکنار امکانات گردشگری نیز می تواند این منطقه را به قطب گردشگری و جذب مسافر تبدیل کند.
اسدپور اعلام کرد: قرار است در این جزیره سوئیت های اقامتی، سایت قایقرانی، سایت ماهیگیری، سایت موزه ایجاد و کشتی های تفریحی راه اندازی شود.
رئیس کارگروه گردشگری شهرستان خداآفرین همچنین تسریع در ایجاد پارک مسافر بین پل های تاریخی و نیز طراحی و ایجاد سایت ماهیگیری در پایین دست این پلها به منظور رونق گردشگری و جذب مسافران را خوستار شد .
اسدپور از ثبت درخت کهنسال چنار در روستای کوانق و درخت چنار و هفت چشمه روستای طوعلی سفلی به عنوان دو اثر طبیعی درفهرست آثارملی در سالجاری نیز خبر داد و افزود: شیوه پخت نان یوخا و مراسم سوگواری تاسوعای حسینی روستای مردانقم و کوانق نیز بعنوان آثار ناملموس و معنوی ثبت ملی خواهد شد.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.