دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با رئیس پایگاه جهانی کلیساهای تاریخی ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با رئیس پایگاه جهانی کلیساهای تاریخی ایران دیدار کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این دیدار ضمن اشاره به تلاش سازمان منطقه آزاد ارس برای مرمت آثار تاریخی و باستانی سطح منطقه، گفت: مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس در مرمت آثار تاریخی همچون کاروانسرای خواجه نظر، حمام جلفا، حمام کردشت، کلیسای سنت استپانوس و سایر آثار مشابه باعث شده تا این آثار در وضعیت مناسبی برای بازدید قرار گرفته و این موضوع باعث افزایش گردشگر در ارس شده است.
نریمان با تاکید بر اینکه باید در این حوزه، نگاه زنجیره ارزش گردشگری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به طور مثال در منطقه ارس، جاذبه‌ها و زیبایی‌هایی وجود دارد که جذب کننده گردشگر هستند. رودخانه ارس به عنوان یک جاذبه و مرز غیر قابل عبور و مرور در این منطقه وجود دارد و کلیسای سنت استپانوس و جنگل‌های ارسباران از مناطق گردشگری ارس هستند.
وی افزود: جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری بخشی از موضوع هستند و از طرف دیگر باید برای ماندگاری گردشگران، جاذبه‌های محیطی جدیدی ایجاد کنیم تا گردشگران مدت زمان بیشتری در مناطق آزاد بمانند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: گردشگری در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است. به ازای هر 6 مسافر خارجی یک شغل و به ازای هر 25 گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می‌شود.
نریمان ادامه داد: در حال حاضر منطقه آزاد ارس نسبت به دیگر مناطق آزاد به خاطر دسترسی راحت‌تر مردم به آن و متصل بودن با سرزمین اصلی گردشگر بیشتری دارد.
رئیس پایگاه جهانی کلیساهای تاریخی ایران نیز در این دیدار گفت: در طول 5 سال گذشته، کلیسای سنت استپانوس رتبه اول بازدید کلیساهای ایران را به خود اختصاص داده است و کلیسای اصفهان در رتبه دوم قرار دارد.
شرلی آودیان افزود: کلیسای سنت استپانوس تنها کلیسای دارای نورپردازی شبانه در ایران است.
وی با اشاره به برنامه های توسعه ای این کلیسا، خاطرنشان کرد: پارکینگی جهت رفاه حال گردشگران در محدوده کلیسای سنت استپانوس در حال احداث است.
آودیان در پایان گفت: کلیسای تاریخی ننه مریم نیز همانند کلیسای سنت استپانوس آماده بازدید گردشگران است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو