بخشی از ظرفیت بندر چابهار به حمل غلات اختصاص می‌یابد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با رایزنی‌های صورت گرفته، بخشی از ظرفیت‌هایش را به حمل بندر به بندر یا کرانبری غلات اختصاص می‌دهد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار افزود: چابهار می‎تواند علاوه بر ترانزیت، واردات و صادرات، بخشی از ظرفیت‌هایش را به حمل کاپوتاژی یا کرانبری غلات و به‌ویژه گندم اختصاص دهد.
راستاد افزود: حمل کرانبری یعنی غلات از یک بندر هاب غلات به دیگر بنادر کشور منتقل شوند و از آنجا در کل کشور توزیع شوند؛ درحال حاضر سیلوهای بندر امام خمینی، بندر هاب واردات غلات ایران، ذخیره غلات و گندم زیادی دارند و طبعا انتقال این حجم بالای گندم از طریق جاده و راه‌آهن به سراسر کشور هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درحال رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی، کشتیرانی و سایر مراجع ذیصلاح هستیم تا بتوانیم بخشی از این غلات را به صورت کاپوتاژی(کرانبری) از طریق کشتی به بندرعباس و چابهار منتقل کنیم و از آنجا در سراسر کشور پخش شوند، به زودی چابهار بخشی از ظرفیت‌هایش را به حمل کرانبری غلات اختصاص می‌دهد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: طرح توسعه بندر چابهار مجموعا در 4 فاز با ظرفیت 77 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در سال اجرا خواهد شد که درحال حاضر فاز اول آن با 8.5 میلیون تن درسال به‌بهره‌برداری رسیده است، در صورتی که تا 70 تا 80 درصد ظرفیت فاز اول را با کرانبری، صادرات،واردات و ترانزیت به افغانستان و کشورهای CIS عملیاتی کنیم، انگیزه برای توسعه و سرمایه‌گذاری در سایر فازها نیز ایجاد می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو