عیسی کلانتری:

صنایع سبز در منطقه آزاد ارس بیانگر رویکرد دولت است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از فازهای صنعتی منطقه آزاد ارس گفت: صنایع و پروژه های سبز اجرا شده در ارس بیانگر سیاست ها و رویکرد دولت در نهادینه سازی و توسعه محیط زیست پاک است.

به گزارش فرینا، عیسی کلانتری در جریان بازدید از ارس افزود: رشد و پیشرفت فعالیت های اقتصادی در ارس با محوریت صنایع پاک و احداث پروژه های سبز از جمله تصفیه خانه صنعتی و مدرن، بیانگر رویکرد دولت در حفاظت از محیط زیست طی سال های اخیر است.
کلانتری ضمن اعلام آمادگی برای تامین اراضی مورد نیاز جهت احداث پارک حیات وحش در محدوده جلفا گفت: با وجود گونه های مختلف حیات وحش و نزدیکی منطقه آزاد ارس به مناطق حفاظت شده، راه اندازی پارک حیات وحش کمک موثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی به ارس خواهد بود.
شایان ذکر است طبق آخرین سرشماری هزار و 500 راس انواع گونه های حیوانی حفاظت شده در جلفا وجود دارد که با راه اندازی پارک ملی حیات وحش این تعداد افزایش یافته و امکان شکار مجاز نیز فراهم خواهد شد.
یکی از مزیت های پارک ملی، جلوگیری از انقراض گونه های نادر حیات وحش و فراهم شدن امکان جذب توریسم علاقمند به محیط زیست و حیات وحش می باشد. میزان اشتغالزایی و درآمد حاصل از پارک ملی را قابل توجه اعلام کرد و گفت: پارک‌های ملی یکی از مصداق‌های اکوتوریسم و استفاده از منابع طبیعی، محیط‌زیست و گونه‌های حیات وحش در راستای بهبود گردشگری و اقتصاد مناطق خاص یا کل یک کشور هستند.
یادآور می شود، سال قبل 13 هزار و 591 هکتار از اراضی حفاظت محیط‌زیست در محدوده منطقه آزاد ارس آزادسازی شد. این اراضی، شامل بیش از 11هزار و 162 هکتار متعلق به پناهگاه حیات وحش کیامکی آذربایجان‌شرقی و دو هزار و 429 هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده مراکان آذربایجان‌غربی می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو