بندر چابهار برای افغانستان اهمیت قابل توجهی دارد/ بندر چابهار ما را به آسیای میانه وصل می کند

رئیس برنامه های وزارت حمل و نقل افغانستان گفت: بندر چابهار فرصت سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل همکاری در آسیای میانه را فراهم می کند.

به گزارش فرینا، عبدالعلی فروغ در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار با "تاریخی خواندن نشست پیگیری توافقنامه چابهار " افزود: هیچ چیز به اندازه تجارت و روابط دو جانبه و چند جانبه اقتصادی، باعث تحول مثبت در کشورها نمی شود.
فروغ گفت: بندر چابهار یکی از بنادر مهم و استراتژیک در برنامه های توسعه اقتصادی دولت افغانستان است و نشست سه جانبه به لحاظ تکنیکی و بررسی جزئیات حایز اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه کشورش به دریا راه ندارد و محصور در خشکی است، افزود: بندر چابهار به جهت امکان مبادلات تجاری سریع تر  برای افغانستان بسیار مهم است.
 رئیس برنامه های وزارت حمل و نقل افغانستان گفت: بندر چابهار به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، فرصت سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل همکاری در آسیای میانه را فراهم می کند.
 فروغ افزود: افغانستان به جهت همکاری های که با ایران در بندر چابهار دارد، بسیار خرسند است چرا که می تواند نیازهای کشورش  را مرتفع کند.
 شایان ذکر است، موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو