تدوین برنامه میان مدت توسعه کیش در دستور کار قرار گرفت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از تدوین برنامه سه ساله این جزیره با رویکرد به جذب سرمایه گذاران موفق داخلی و ایرانیان خارج از کشور خبرداد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، غلامحسین مظفری در جلسه تکریم و تودیع مدیرعامل قبلی و معرفی ناصر آخوندی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت: برنامه میان مدت و سه ساله کیش با هدف ترسیم چشم انداز توسعه، ساماندهی و ارتقاء حوزه های مختلف، و جذب سرمایه گذاران موفق در این جزیره مرجانی و قطب گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال تدوین خواهد شد.
در این آیین که با حضور مشاوران، معاونان و مدیران سازمان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار شد، دکتر غلامحسین مظفری افزود: در شرایط اقتصادی کشور،در حوزه سرمایه گذاری نیاز به فعالیت بیشتری داریم و جزیره کیش این ظرفیت را دارد که در این زمینه نقش ملی خود را ایفا کند، بنابراین باید تلاش کنیم با ایجاد فضای مطلوب برای کسب و کار به ارتقاء رتبه سرمایه گذاری کشور کمک کنیم.
مظفری افزود: رویکرد ما در جذب سرمایه گذاری، باید متفاوت از گذشته باشد زیرا جزیره کیش به واسطه ظرفیت هایی که دارد می تواند برای کل کشور برنامه داشته باشد، از اینرو شرکت سرمایه گذاری کیش با برنامه ریزی خوب می تواند با سرمایه گذاران موفق داخلی و ایرانیان خارج از کشور وارد مذاکره شود.
وی با تقدیر از تلاش های سیدرضا سراج گفت: براساس ارزیابی های انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در کیش اقدامات خوبی انجام شده است و این تغییر مدیریتی با هدف نشاط آفرینی و ایجاد نگاهی تازه در حوزه سرمایه گذاری انجام شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در دوره های گذشته با تلاشهای مدیران، کارهای ارزشمندی در کیش انجام و زیرساخت های خوبی فراهم شده اما برای رسیدن به اهداف عالیه و شرایط ایده ال باید تلاش کنیم.
مظفری در ادامه با ابراز امیدواری در خصوص بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود در کیش برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و منطقه گفت: جزیره کیش می تواند در بسیاری از حوزه ها آغازگر اجرای طرح ها و سپس تعمیم پروژه های موفق به کشور باشد و نیازهای داخلی را در بسیاری از حوزه ها تامین کند، لذا این توقع از کیش وجود دارد در برخی حوزه ها مانند بخش های زیرساختی و IT اتفاقات خوبی درجزیره کیش افتاده اما درحد تامین نیاز و توقعات کشوری نیست. چنانچه این اقدامات کامل شود قابلیت تسری و تعمیم در کشور را دارد.
وی تصریح کرد: پاکدستی، مردم داری، خدمت صادقانه، شفافیت و مشارکت واقعی با بخش خصوصی توانمند، محورهایی است که باید درتمامی امور به آنها توجه شود بویژه در بحث سرمایه گذاری باید بطور قطع و یقین سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تامین منابع مطمئن مالی برای فعالیت در کیش را مهمترین مسئولیت شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش دانست و سرمایه گذاری را یکی از راهکارهای تامین منابع مورد نیاز اعلام و تاکید کرد: در این حوزه باید تلاش و فعالیت جدی انجام شود و اقدامات خوبی که تاکنون برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام صورت گرفته، همچنان ادامه باید و این امر باید در دستورکار شرکت سرمایه گذاری باشد تا با حصول نتیجه در خصوص این پروژه ها، به سراغ پروژه های جدید برویم.
مظفری با اشاره به لزوم توجه مسؤلان به وعده هایی که می دهند، شفاف سازی امور و مقابله با اعمال نفوذ به عنوان عوامل موثر بر جلب اعتماد و فعالیت سرمایه گذاران گفت: اگر وعده ای می دهیم باید عمل کنیم و با ایجاد شفافیت وصداقت فضای رقابتی سالمی را مهیا کنیم و بر سلامت این فضا نظارت مداوم داشته باشیم.
وی با تاکید بر بهره گیری از تجربیات سید رضا سراج، از ناصر آخوندی به عنوان فردی توانمند و دارای تخصص درحوزه سرمایه گذاری یاد کرد.
وی در پایان با تشکر از تمامی کسانی که در این مدت برای انجام مطلوب و صحیح امور تلاش کردند افزود: سعی کردیم رسالت خود را برای تولید ثروت و حمایت از سازمان انجام دهیم و در این مسیر پرسنل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش و اعضای هیات مدیره همکاری وهمراهی خوبی داشتند.
در این مراسم سید رضا سراج با تبریک به دکتر ناصر آخوندی و آرزوی موفقیت برای وی در راستای اهداف عالیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در چهارسال گذشته شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تلاش کرد با انجام کار تیمی در سه حوزه سرمایه گذاری، برگزاری نمایشگاهها و همایش ها و بخش رفاه و درمان ، خدمات شایسته ای ارائه واقدامات موثری انجام دهد.
مظفری با تشکر از تمامی کسانیکه در این مدت برای انجام مطلوب وصحیح امور تلاش کردند افزود: سعی کردیم رسالت خود را برای تولید ثروت و حمایت از سازمان انجام دهیم و دراین مسیر پرسنل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش و اعضای هیات مدیره همکاری وهمراهی خوبی داشتند.
عضو هیات مدیره و سرپرست جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های سید رضا سراج در دوره تصدی مدیرعاملی این شرکت گفت: تلاشمان این است با شفافیت، توجه به اثربخشی، تبدیل دارایی غیر بازده به بازده، جذب سرمایه و افزایش کارایی، شرایط خوبی برای جذب سرمایه فراهم کنیم .
ناصر آخوندی افزود: جزیره کیش محل مناسبی برای جذب سرمایه است باید با ایجاد سیستمی آنلاین و حذف وابستگی امور به اشخاص، امکان دسترسی به اطلاعات، سوابق واهداف را برای مسئولان وسرمایه گذران میسر کنیم.
آخوندی گفت: برنامه بلند مدت باید به تبع شرایط مورد بازنگری قرار گیرد و انجام همه این امور نیازمند کارتیمی و همکاری جمعی است که امیدوارم با مشارکت همه دست اندرکاران دراجرای امور ودستیابی به اهداف موفق باشیم.
در این جلسه دکتر غلامحسین مظفری ضمن تقدیر از خدمات سیدرضا سراج ، حکم انتصاب دکتر ناصر آخوندی سرپرست جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و «شکراله بنار» عضو غیرموظف هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش را به آنان اعطا کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.