حمل نخستین محموله گندم تولیدی خوزستان از بندر امام خمینی(ره) به بندرچابهار

مدیرکل غله خوزستان از حمل نخستین محموله گندم تولیدی این استان از بندر امام خمینی (ره) به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش فرینا، سیاوش حسین پور در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: این محموله به وزن 20 هزار تن گندم تولیدی خوزستان با یک فروند کشتی تجاری بارگیری و برای مصرف مردم استان سیستان و بلوچستان به چابهار ارسال شد.
حسین پور با بیان اینکه این نخستین مرتبه است که برای ارسال گندم تولیدی مازاد خوزستان از دریا استفاده می شود افزود: مسیر دریایی ارزان ترین وایمن ترین مسیر برای انتقال کالا و غلات است.
مدیرکل غله خوزستان درادامه افزود: اگر قرار بود از مسیر زمینی برای این میزان گندم از خوزستان به سیستان و بلوچستان اقدام شود به 2 هزار کامیون نیاز بود و هزینه های زیادی بر دوش دولت تحمیل می کرد.
حسین پور درادامه با اشاره به ظرفیت های بندری خوزستان برای جابه جایی کالا در بنادر داخلی کشور افزود: بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن ، از ظرفیت های منحصر به فرد خوزستان است.
لازم به ذکر است که بیش از 90 درصد غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می شود و این بندر دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی دراستان هرمزگان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.