برگزاری نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم

قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با اعلام این خبر گفت: این نشست با هدف بررسی روابط فرهنگی ـ تاریخی بین جزیره قشم و شرق آفریقا به منظور ریشه یابی آداب و سنن و گسترش فعالیت های فرهنگی برگزار شد.
حجت الاسلام موسوی اجاق با اشاره به دادو ستد دریانوردان قشمی در طول قرن های گذشته با بخش شرقی این قاره وسیع، افزود: فرهنگ بومی قشم بدون درنظر گرفتن و بررسی تاثیرات سرزمین های همجوار امکان پذیر نیست و کشورهای شرق آفریقا یکی از مقاصد تجاری دریانوردان جنوب ایران بوده است.
وی گفت: دریانوردان قشمی با کشتی های بادبانی خود و طی هزاران کیلومتر نه تنها کالا بلکه به تبادل بخشی از فرهنگ بومی این دو منطقه می پرداختند.
قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از حضور پروفسور بهناز میرزایی به عنوان سخنران این نشست خبر داد و گفت: پروفسور میرزایی متخصص حوزه روابط ایران و آفریقا و عضو هیات علمی دانشگاه بروک کانادا است که در این نشست به بررسی ریشه های تاریخی و ارتباطی قشم با کشورهای شرق آفریقا پرداخت.
یادآور می شود، نخستین نشست بین المللی روابط فرهنگی و تمدنی خلیج فارس و شرق آفریقا در قشم، ساعت 13 روز یک شنبه 9 دی ماه در محل سالن همایش های مرکز رشد قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو