اجرای پروژه میدان فرودگاه بین المللی قشم / طراحی نوین در خدمت رونق گردشگری

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از طراحی و اجرای پروژه میدان فرودگاه بین المللی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی با تاکید بر نقش مبلمان شهری در توسعه گردشگری، گفت: این میدان با مساحت کل 22 هزار و 700 مترمربع و شعاعی بالغ بر 85 متر یکی از میادین بزرگ موجود در جزیره قشم است که با بازطراحی به روز، می تواند در جلب نظر گردشگران در بدو ورود به جزیره بسیار تاثیرگذار باشد.
امانی افزود: این پروژه با 12 میلیارد ریال اعتبار به شکل باند فرودگاهی (RUNWAY) طراحی شده که با چهار هزار و 500 مترمربع  مساحت، یک فروند هواپیمای فوکر 50 را در مرکز خود جای می دهد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: باند طراحی شده در میدان فرودگاه، طولی به وسعت 150 و عرض 30 متر داشته، دارای سه بخش (رمپ) است که محل قرارگیری هواپیما در رمپ میانی خواهد بود.
به گفته وی، این هواپیمای فوکر 50 با ارتفاع 8.32 متر و وزن پنج هزار و 500 کیلوگرم، طول کل 25.25 متر و بال هایی به طول 29 متر می باشد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این میدان فضایی به وسعت یک هزار و 730 مترمربع به فضای سبز طرفین باند اختصاص یافته و دو هزار و 262 مترمربع نیز برای فضای سبز پیرامون میدان در نظر گرفته شده است.
امانی در توضیح بیشتر گفت: پیاده رویی با عرض متغیر سه تا هشت متر سراسر مسیر دسترسی به باند را شامل می شود که دارای فضای کف سازی به مساحت یک هزار و 305 مترمربع است.
جزیره قشم با داشتن فرودگاهی بین المللی به وسعت دو هزار هکتار، امکان مسافرت و ورود و خروج هوایی را برای ساکنان و گردشگرانش به وجود آورده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو