بازدید استاندار سمنان از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

استاندار سمنان در اولین سفر کاری خود به گرمسار از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

‍ به گزارش فرینا، علیرضا آشناگر در سفر یک‌روزه به شهرستان گرمسار و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گفت: شهرستان گرمسار با توجه به مجاورت با پایتخت کشور و وجود منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند میزبان سرریز جمعیت تهران باشد.

آشناگر ‌افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با توجه به زیرساخت‌های مناسب می‌تواند برای توسعه صنعت استان بسیار مفید باشد.

وی گفت: شهرستان گرمسار با وجود منطقه ویژه اقتصادی زیر ساخت های لازم برای گزینش صنایع را دارد و باتوجه به اقلیم خشک و‌ کویری و کم آب بودن این شهرستان باید نسبت به‌گزینش صنایع مناسب این‌منطقه اقدام‌کرد.

 استاندار سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و  نزدیکی شهرستان گرمسار به تهران افزود: گرمسار با توجه به نزدیک بودن به پایتخت کشور می‌تواند سرریز جمعیت تهران و شهرستان‌های مجاور را جذب کند و وجود منطقه ویژه اقتصادی و صنایع بزرگ و ایجاد فرصت شغلی در این‌مهم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

آشناگر، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را یکی از معدود مناطق اقتصادی کشور دانست که از زیرساختهای خاصی بهره می برد و گفت: همجواری با تهران، قرار گرفتن در مجاورت بزرگراه، مترو، راه آهن، گمرک و تامین زیرساخت‌هایی چون  آب، برق، فیبر نوری، گاز، وجود زمین‌های بلامعارض، واگذاری زمین به قیمت مناسب به سرمایه گذاران از ویژگی های این‌منطقه است که مشوق مطلوبی برای حضور صنایع بزرگ در این استان خواهد بود.

وی به مسئولیت ویژه و حساس مسئولین شهرستان در حمایت از صنایع و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در این‌منطقه ویژه اقتصادی اشاره داشت و افزود: رشد جمعیت یکی از مولفه هایی است که به توسعه اقتصادی و رونق این‌منطقه ‌کمک‌ شایانی می کند و مسئولین‌باید تمام‌تلاش خود را در تحقق این‌مهم به‌کار گیرند.

استاندار سمنان گفت: مجموعه مدیریت استان از ظرفیت و‌ گرمسارپتانسیل های شهرستان گرمسار برای ایجاد اشتغال، رشد جمعیت و حضور صنایع بزرگ برای ایجاد فرصت شغلی در استان  استفاده خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.