معدوم سازی 23 تن فرآورده نوشیدنی و روغن زیتون تاریخ گذشته و غیر مجاز در ارس

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ارس از معدوم سازی 23 تن فرآورده نوشیدنی تاریخ گذشته و غیر مجاز روغن زیتون محصول کشور ترکیه در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی غفاری با اعلام این خبر، گفت: مقدار 23 تن فرآورده غیر مجاز نوشیدنی با برندهای  MIRANDA،LIPTON، PEPSI و روغن زیتون TEKSENمحصول کشور ترکیه، به دلیل انقضاء تاریخ مصرف، غیر قابل ترخیص و عرضه به بازار تشخیص داده شده و معدوم شد. 
غفاری افزود: این فرآورده ها با ارزش بیش از 5 میلیارد ریال از سالهای گذشته به صورت بلاتکلیف در یکی از انبارهای داخل محدوده گمرکی رسوب شده بود و به منظور صیانت از سلامت جامعه با اخذ دستور دادستان، معدوم سازی شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.  
وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از سلامت شهروندان و گردشگران و حفظ نیک نامی بازار ارس، عرضه فرآورده های غیر منطبق با ضوابط استاندارد و سازمان غذا و دارو ممنوع بوده و در این خصوص اطلاع رسانی لازم در سطح شهر و پیام رسان های عمومی انجام شده است. 
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس اجرای سیاست های سازمان غذا و دارو در زمینه واردات فرآورده های سلامت محور را ضامن سلامت و ایمنی جامعه دانست و افزود: با اخذ تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو، کلیه امورات مربوط به صدور مجوز ترخیص و مصرف فرآورده های سلامت محور از طریق مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس صورت می پذیرد و در این راستا سلامت و اصالت کالاهای وارداتی خط قرمز واردات هرگونه فرآورده سلامت محور به محدوده جغرافیایی منطقه آزاد ارس است.
غفاری عنوان کرد: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته، غیر مجاز و غیر قابل عرضه به بازار است و در این راستا بازدیدهای مستمر از انبارهای کالاهای سلامت محور منطقه ادامه دارد. 
گفتنی است، از زمان راه اندازی مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس بیش از 400 تن فرآورده غیر مجاز شناسایی، جمع آوری و پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و دستور دادستان عمومی و انقلاب با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو