با استفاده از ظرفیت فرودگاهی مناطق آزاد صورت می گیرد؛

تور ترکیبی مناطق آزاد با ترکیه از طریق فرودگاه ماکو

به دنبال نشست مدیران فرودگاه های مناطق آزاد در نمایشگاه هوایی کیش به استفاده از ظرفیت فرودگاه ماکو برای ایجاد تورهای ترکیبی بین مناطق آزاد و ترکیه تاکید شد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴ ؛ مدیر فرودگاه آبادان از پیگیری برای برقراری پرواز به مناطق آزاد خبر داد و گفت: پیگیر برقراری پرواز آبادان به منطقه آزاد ماکو هستیم تا به این طریق با همکاری مناطق آزاد اروند و ماکو امکان برقراری تورهای ترکیبی ایران و ترکیه برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ایجاد شود.

غلامرضا دهقانی‌زاده افزود: پرواز آبادان - کیش نیز از هفته آتی برقرار می شود و این امکان به وجود می‌آید که شهروندان عراقی بدون نیاز به ویزا به منطقه آزاد آبادان وارد شده و با پرواز به منطقه آزاد کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:‌ در سفر اخیر به ترکیه رایزنی برای برقراری پروازهای بین‌المللی از منطقه آزاد ماکو به کشور ترکیه صورت گرفته است و تا پایان سال جاری این پرواز برقرار می شود.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه یک فروند هواپیمای چهار موتوره 75 نفره برای این کار اجاره شده است.افزود: این اقدام در راستای برقرار کردن پروازهای بین المللی ماکو - ‌ترابزون، ماکو - مشهد، ماکو - تهران و ماکو  ـ شهرهای دیگر است.

سلیمانی توسعه گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد را گامی در شکوفایی اقتصادی مناطق بر مبنای گردشگری خواند و افزود:‌ منطقه آزاد ماکو ظرفیت‌های گردشگری بکری دارد که می‌تواند بستر همکاری در این زمینه با مناطق آزاد و بخصوص کشور ترکیه باشد و با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجه اشتراکات تاریخی و فرهنگی می‌توان به ایجاد ظرفیت گردشگری ترکیبی بین ایران و ترکیه در این منطقه اقدام کرد.
وی انتقال بار از طریق ترانزیت هوایی از فرودگاه ماکو را نیز ممکن دانست و اظهار داشت: زمینه برای صادرات و واردات بار از طریق فرودگاه ماکو فراهم و آشیانه هواپیما نیز در فرودگاه ماکو احداث می شود. 

گفتنی است؛ فرودگاه منطقه آزاد ماکو آبان ماه سالجاری توسط رییس جمهور افتتاح و هم اکنون هر هفته سه پرواز تهران ـ ماکو و بالعکس در روزهای شنبه؛ دوشنبه؛ چهارشنبه برقرار است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو