امکانات اولیه زندگی باید در روستاهای پر جمعیت هر چه سریعتر فراهم شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امکانات اولیه زندگی باید هر چه سریعتر در روستاهای پر جمعیت فراهم شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا منطقه ای آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی به همراه حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو و هیئت همراه از روستاهای آداغان قوریشکاک، حصار و خرمن یری بازدید و از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم را بررسی کردند که در این دیدار سلیمانی باتاکید براینکه روستاها مولد و شهر ها بهره بردار هستند بر لزوم تقویت این اصل توسط روستاییان تاکید کرد و افزود: توسعه پایدار روستایی گامی تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت روستاها و تلاش برای رفع مشکلات آنها گفت: تجهیز امکانات اولیه زیست در روستاها باید هر چه زودتر در روستاهای پر جمعیت فراهم شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مساعدت سازمان در زمینه کمک به گاز رسانی روستاها با همکاری شرکت گاز خبر داد و افزود: کشوری که خودش به کشورهای همسایه گاز صادر میکند خود نباید از ارائه این نعمت خدادادی به مردمانش در مضیقه باشد.
سلیمانی گاز، آب شرب بهداشتی و راه را از جمله زیرساختهای زندگی و جز ضروریات عنوان کرد و گفت: کارگروهی تحت عنوان حل این مشکل حیاتی تشکیل شده است که با مسئولین مربوطه درمیان گذاشته خواهد شد.
وی بااشاره به مشکلات مدرسه های روستاهای پرجمعیت ضمن تاکید براینکه مشکلات روستای خرمنیری از سوی سازمان حل خواهد شد، از ساخت مدرسه 9 کلاسه توسط سازمان منطقه ازاد ماکو خبر داد و افزود: با ساخت این مدرسه میتوان 15 روستا را پوشش داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین ارائه وام های 4 تا 6 درصدی را فرصتی بی نظیر در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان یاد کرد و گفت: متاسفانه به مرزنشینان از بعد امکانات رفاهی توجه کمی شده است.
به گزارش ایسنا؛ در این دیدار ها اهالی مردم روستاها بر نبود برق، نبود آب شرب سالم، نبود اینترنت، خراب بودن جاده ها و مسیرهای منتهی به روستا نبود درمانگاه و خانه بهداشت در روستا اشاره کردند و خواستار توجه ویژه دولت به این مطالبات شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.