توسط سازمان منطقه آزاد از تلاشهای نیم قرن پدر کشتی ماکو تجلیل شد

به همت سازمان منطقه آزاد و هیئت کشتی ماکو از تلاشهای نیم قرن استاد بهروز جهانگیری پدر کشتی ماکو، در ورزش کشتی تجلیل و قدردانی شد .

به گزارش فرینا، امام جمعه ماکو در این آیین که با حضور علاقمندان به ورزش کشتی در سالن ورزشی شهید محرم زاده برگزارشد با اشاره به این که ورزش کشتی از رشته های پهلوانی و مورد سفارش دین اسلام است، گفت: ورزش در همه حال برای تربیت جسم انسان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام محمد هاشمی در ادامه با تقدیر از زحمات استاد جهانگیری در ورزش کشتی شهرستان ماکو افزود: استاد بهروز جهانگیری ورزش را همراه با معنویت حفظ کرده و این عامل ماندگاری نام و یاد استاد در خاطر تمام ورزش دوستان است  و خواهد ماند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز دراین آیین با اشاره به این که استاد جهانگیری علاوه بر فعالیت در رشته کشتی یکی از داوران بنام ملی و بین المللی در ورزش کشتی است، خاطر نشان کرد: ورزش کشتی شهرستان ماکو در کشور و جهان با استاد جهانگیری شناخته می شود .

حسین حمزه لو با بیان اینکه فرهنگ قدرشناسی باید از میادین ورزشی به جوانان آموزش داده شود، افزود: اینگونه مراسمات تقدیر از افتخارات همچون ورزشکاران و پیشکسوتانی است که ازذهن و یاد مردم پاک نخواهد شد .

کیومرث ایراندوست، معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم استاد جهانگیری را یکی از داوران بین المللی و سرشناش در رشته کشتی نام برد و افزود: استاد جهانگیری در کشور با کشتی و داوری در این رشته شناخته می شود .

علی جوادی و کاظم قاسم زاده از شاگردان قدیمی استاد جهانگیری در ورزش کشتی نیز دراین مراسم با بیان سخنانی از زحمات و خدمات ارزنده این استاد در ورزش کشتی برای منطقه ماکو سخنانی ایراد کردند .

به گزارش خبر ماکو، استاد بهروز جهانگیری در سال ۱۳۱۵ در ماکو چشم به جهان گشوده و پس از طی دوره ابتدایی و دبیرستان تحصیلات خود را در ارومیه ادامه داده و در آموزش و پرورش مشغول بکار شد .

با علاقه ای که به ورزش داشت در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی ، والیبال ، بسکتبال ، دو میدانی و فوتبال شهرستان ماکو نقش اساسی داشت و در جوانی با گذراندن دوره های داوری در کنار ورزش کشتی موفق به کسب کارت داوری و مربیگری در بیشتر رشته های ورزشی شد .

وی همچنین قبل از انقلاب داوری را به صورت تخصصی ادامه داده و موفق به کسب داور درجه یک بین المللی شد و همراه با تیم ملی کشتی در بسیاری از مسابقات بین المللی شرکت داشت و به داوری مسابقات بین المللی پرداخت .

هم اکنون استاد جهانگیری به علت کهولت سن از ورزش کناره گیری کرده  اما ورزش منطقه از راهنمایی این استاد و پیشکسوت ورزشی بهره می برد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.