چابهار یکی از جذاب‌ترین و مستعدترین مناطق برای سرمایه‌گذاری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چینی‌ها و هندی‌ها علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در چابهار را اعلام کردند و این موضوع می‌تواند فرصت طلایی برای توسعه چابهار و تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کشور باشد.

به گزارش فرینا، محمدرضا مودودی در خصوص پتانسیل‌های چابهار به‌عنوان منطقه اقیانوسی برای تبدیل نقطه اتصال شرق آسیا به اروپا گفت: بندر چابهار به‌عنوان مهم‌ترین مناطق آزاد ماست و به دلیل اینکه تنها بندر اقیانوسی کشور است که ظرفیت‌های خوبی را برای تردد کشتی‌ها به‌ویژه کشتی‌های بزرگ می‌تواند داشته باشد.
مودودی ادامه داد: بندر چابهارمی تواند در نیمه شرقی کشور از جنوب به شمال چندین کشور اعم از افغانستان و پاکستان تا ترکمنستان و روسیه را از طریق ایجاد خط آهن و راه‌اندازی ساختار ترانزیتی کشور به هم وصل کند و درآمدهای ناشی از آن را برای کشور ایجاد کند.
وی با تأکید بر اینکه این یک راهبرد بسیار مهمی برای کشور و لازمه آن هموار کردن مسیر است گفت: در حال حاضر وزن زیادی از تجارت کشور بر دوش بندر شهید رجایی است و نیاز است که بنادری همانند بندر شهید رجایی را ایجاد کنیم و به همین دلیل بندر چابهار مستعدترین بندر در جنوب کشور برای گسترش فعالیت‌های تجاری است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت بابیان اینکه شرکت‌ها و کشورهای بین‌المللی می‌توانند از ظرفیت‌های چابهار به‌عنوان یک پایگاه برای تولید و نهایی کردن زنجیره محصولات خود استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های بندری و خط ترانزیتی نیمه شرقی در این راستا می‌تواند نقش به سزایی در توسعه بندر چابهار داشته باشد.
وی گفت: سرمایه‌گذاری در چابهار علی‌الخصوص برای افغان‌ها که می‌خواهند از ظرفیت‌های این منطقه استفاده کنند بسیار جذاب است. شرکت‌ها و کشورهایی که استعداد تجارت دارند می‌توانند از چابهار برای توسعه و تکمیل زنجیره خدمات خود استفاده کنند.
مودودی با تأکید بر اینکه چابهار یکی از جذاب‌ترین مناطق برای سرمایه‌گذاری است افزود: تا بدین لحظه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در چابهار صورت گرفته و در تلاش هستیم که در شرایط تحریم با رفع موانع شرایط را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هموارتر سازیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مهم‌ترین موضوع در توسعه چابهار این است که چینی‌ها و هندی‌ها علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه را اعلام کردند و این موضوع می‌تواند فرصت طلایی برای توسعه چابهار و تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کشور باشد.
مودودی نقش چابهار در توسعه سواحل مکران را مهم ارزیابی کرد و افزود: سواحل مکران یکی از پتانسیل‌های بسیار بالای منطقه است که می‌توان از این ظرفیت به نفع سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت استفاده کرد. هم چابهار و هم سواحل مکران این استعداد را دارند که جذب سرمایه‌گذاری خارجی کرده و هم تولید و صادرات داشته باشند.
وی در خصوص مزایای الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد چابهار گفت: مرزنشینان ما فهم بالایی در ثبات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی کشور دارند و هر چه این گستره وسیع‌تر باشد مردم می‌توانند بیشتر از این فرصت بهره‌مند شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: توسعه چابهار باید به نحوی باشد که گردشگران داخلی و خارجی تمام منطقه چابهار را بازدید کنند مردم این منطقه می‌توانند از این ظرفیت برای اشتغال و تولید ثروت استفاده کنند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو