کنفرانس بین‌المللی چابهار با حضور ۳۵ کشور برگزار می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کنفرانس بین‌المللی چابهار " چابهار دی " اسفندماه با حضور ۳۵ کشور جهان در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ احمدعلی موهبتی در اختتامیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان افزود: 7 اسفندماه میزبان هیئت‌های اقتصادی ـ سیاسی 35 کشور در چابهار برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های چابهار خواهیم بود.

موهبتی گفت: سعی شده، این کنفرانس که موسوم به  چابهار دی یا روز چابهار است تقویم سالانه شود و هرسال مداوما برگزار شود.

وی با اشاره تکریم سرمایه‌گذاران تصریح کرد: مهم‌ترین بستر برای جذب سرمایه‌گذار، رفتار مناسب و شایسته با اوست؛ سرمایه‌گذاری که برای سرمایه‌گذاری آمده به محض اینکه یک رفتار نامناسب از مردم و یا مدیران اجرایی ببیند دید منفی پیدا می‌کند و می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه مسولین و دستگاه‌های اجرایی استان مکلف و موظفند تا آنجا که می‌توانند تسهیل‌سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌صورت شفاف در سایت و راه‌های ارتباطی خود در دسترس همه سرمایه‌گذاران در کل دنیا قرار دهند.

موهبتی بابیان اینکه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید خودشان را جای سرمایه‌گذاران بگذرانند، ادامه داد: مدیران کل و فرمانداران نباید منتظر سرمایه‌گذار بنشینند و باید مرتب جذب سرمایه‌گذار کنند و با سرمایه‌گذارانی که آمدند مرتب در تماس باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مقرر شده، روزهای دوشنبه فرمانداران به همراه کلیه روسای ادارات شهرستان‌های استان با ایجاد میز خدمت پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشند و تسهیل‌گری‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران در هر حوزه در شهرستان‌ها خود فراهم کنند.

کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار و استان سیستان و بلوچستان با حضور بیش‌از 300 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی عمدتا بومی سیستان و بلوچستان و برخی مقامات کشوری و استانی 28 و 29 دی ماه برگزار شد. این همایش با برگزاری پنل‌های تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شیلات و کشاورزی، ترانزیت و حمل و نقل، صنعت و معدن،انرژی‌های نو، نفت، گاز و پتروشیمی و گردشگری به کار خود پایان داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو