اولین کارگاه آموزشی تولید کود کمپوست در منطقه آزاد اروند برگزار شد

به مناسبت هفته هوای پاک، اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند؛ کارگاه تولید کود کمپوست را در روستای سادات برگزار کرد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه گفت: ضرورت تبدیل ضایعات کشاورزی و زباله های تر خانگی به کود آلی، چند سالی است که در کشور رواج پیدا کرده و با توجه به اینکه یکی از دستاوردهای حفاظت از محیط زیست می‌تواند توسعه پایدار و اشتغالزایی در این راستا باشد، برآن شدیم که برای شروع در دو روستای منطقه به صورت پایلوت آموزش فرآیند تهیه کود را برای روستاییان در دستور کار خود قرار دهیم.

قدرت اله طمیمیان افزود: روستاییان ما زمینه بسیار خوبی برای آموزش و فرهنگ سازی داشته از همین روی می‌توان برای دریافت بازخورد بهتر آموزش، فرهنگ سازی را از روستاها آغاز کنیم.

در این کارگاه علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان بعنوان مدرس ابتدا درخصوص مفاهیمی چون نحوه تفکیک از مبدا، زباله تر و ارگانیک برای حاضرین توضیحاتی را ارائه داد و سپس به تشریح مراحل تهیه کود کمپوست با زباله تر خانگی پرداخت. در پایان نیز ضمن ارائه گواهینامه این نوید به روستائیان داده شد که رایزنی های لازم جهت دریافت وام برای افرادی که تمایل به تولید انبوه این کود داشته باشند، انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است باتوجه به اینکه مردم در تمام دنیا با معضلات جدی در حوزه زیست محیطی روبه‌رو هستند، تبلیغات محیطی و فضای مجازی در مسیر حفظ محیط زیست می‌توانند کمک قابل ‌توجهی به بهبود این مشکلات در سطح شهرها باشند؛ با توجه به موضوعات مطرح شده مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند در کنار برنامه هایی که به مناسبت هفته هوای پاک در دستور کار خود قرار داده اقدام به تهیه، تولید و پخش تیزرهایی در حوزه حفظ محیط زیست نموده که در این تیزرها سعی شده تا به مواردی که روزانه در سطح منطقه شهروندان با آنها برخورد داشته و نیاز به کمی تامل دارند، تاکید شود تا بتوانند با از میان برداشتن آنها به اهداف زیست محیطی دست یافته و در کنار آن از زیبایی بصری نیز در سطح منطقه بهره‌مند شوند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو