تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مسیر چابهار ـ زاهدان

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار پس از پیگیری های فراوان و اخذ موافقت کمیسیون ماده 23 برای تکمیل بزرگراه چابهار ـ زاهدان اختصاص یافت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیم یارمحمدی جمعه شب در همایش فرصت‌های سرمایه ‌گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: ساخت آزاد راه و تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان- مشهد سبب تسریع در توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا در چابهار می شود.
یارمحمدی افزود: «راه» یکی از مهمترین مولفه های توسعه هر منطقه است و بدون راه مناسب توسعه یک منطقه امکان پذیر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی نیاز است به توسعه زیرساخت های پسکرانه ‌ای آن توجه ویژه ای شود.
وی بیان کرد: جاده های فعلی سیستان و بلوچستان مناسب برای تردد کامیون نیست و برای بهره گیری از ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار باید جاده های منتهی به این بندر تبدیل به بزرگراه شوند.
یارمحمدی گفت: سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف وجود دارد و دستگاههای اجرایی هر گونه همکاری و همراهی را خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: موفق شدیم در مدت زمان یک ماه و نیم گذشته نظر مثبت کمیسیون ماده 23 را برای بررسی و اخذ منابع توسعه محور ترانزیتی چابهار ـ میلک اخذ کنیم و امیدواریم با مشارکت دولت و بخش خصوصی این محور که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است توسعه یابد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، تکمیل راه آهن چابهار ـ مشهد و زیرساخت های جاده ای و 2 بانده شدن مسیرهای حمل و نقل کالا تاکید کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن و شیلات در این استان مهیاست.
نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو