شورای مشورتی جوانان در تصمیم سازی های سازمان منطقه آزاد ماکو نقش ایفا می کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این شورا در واقع نقش مهمی در تصمیم سازی و تصمیم گیری جامع و موثر در منطقه آزاد ماکو ایفا می کند.

به گزارش فرینا،‌ غلامرضا سلیمانی در دومین جلسه شورای مشورتی جوانان منطقه آزاد ماکو افزود: این شورا با حضور نزدیک به ۳۰ نفر تشکیل و برای انان حکم صادر می شود تا ضمن بستر سازی برای افزایش مشارکت جوانان و نخبگان منطقه از نظرات مشورتی آنان در عرصه مختلف استفاده شود.
سلیمانی مشارکت جامعه محلی در توسعه منطقه را خواستار شد و گفت: اندیشکده توسعه منطقه شکل گرفته و باید با همکاری اندیشکده و  دانشگاه های منطقه با همکاری شورای مشورتی جوانان، مرکز تحقیقات و توسعه شکل بگیرد. 
وی با تاکید بر ضرورت حضور جوانان در عرصه های مختلف تصمیم سازی و مدیریتی اضافه کرد: باید زمینه های حضور، مشارکت و فعالیت قشر جوان در همه عرصه ها فراهم شود و یکی از راهکارهای آن ایجاد شورای مشورتی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: با برنامه ریزی و اقدام عملی در این زمینه باید ترکیبی بین ذهن های جدید و آینده نگر و تجربیات عمیق گذشته ایجاد کنیم تا واقعیت های جامعه تبین و در بخش دولتی و خصوصی تصمیم های مناسب و کارسازی اتخاذ شود.
سلیمانی یافتن راه کار اجرایی مبتنی بر تحقیقات علمی و دانشگاهی توسط نخبگان منطقه را برای عبور از وضعیت اقتصادی و مشکلات اقتصادی خواستار شد و ادامه داد: در جلسه ای که با پزشکان منطقه داشتیم،‌ توریسم درمانی بخاطر قیمت ارزان آن برای کشورهای همسایه در منطقه مورد بررسی قرار گرفت. 
وی از شورای مشورتی جوانان خواست تا با راه اندازی شرکت توسعه عمران بصورت سهامی عام طرح های قابل اجرا با همکاری سرمایه گذاران بومی اجرا کنند. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از نگاه علمی تصمیم سازی بستر تصمیم گیری و فرایندی مهم و مطالعاتی برای اداره امور است و در این زمینه شور و مشورت و بهرگیری از نظرات جمع بویژه نخبگان جوان از ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جایگاهی خاص برخوردار است. 
در این نشست اعضای شورای مشورتی جوانان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود  پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو