سفیر ایران در پاکستان:

راه اندازی مسیر ریلی چابهار ـ کراچی به توسعه 2 منطقه کمک می کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: راه اندازی مسیر ریلی چابهار ـ کراچی علاوه بر توسعه این مناطق کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر می کند.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا، مهدی هنردوست ضمن بازدید از ظرفیت های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چابهار از طریق مرز بین المللی ریمدان به پاکستان متصل است و این مرز باید به یکی از کانون های اصلی تجارت، ترانزیت و تبادل کالا و جابجایی مسافر تبدیل شود.
هنردوست بر تکمیل زیرساخت های جاده ای، اختصاص امکانات و تجهیزات پیشرفته برای جابجایی قانونی کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مرز ریمدان مورد توجه دولت پاکستان است تا بتواند از طریق آن در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش حجم تجارت با ایران از آن استفاده کند.
هنردوست با بیان اینکه چابهار ظرفیت های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، تاکید کرد: باید با توسعه ظرفیت های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان 2 کشور ایران و پاکستان در محدوده چابهار اقدام کرد.
وی ادامه داد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار ـ کراچی به توافق های اولیه رسیده ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان تصریح کرد: دولت پاکستان تمایل زیادی برای توسعه روابط و افزایش تجارت و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز بین المللی ریمدان دارد و باید زیر ساخت های این مرز که از نزدیکترین مسیرهای ارتباطی با 2 بندر مهم گوادر و کراچی پاکستان است آماده شود. 
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت های بندر، منطقه آزاد و توانمندی های گردشگری و تجاری این شهرستان اظهار داشت: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران تامین معیشت مرزنشینان منطقه مرزی دشتیاری است و برای این منظور دستگاههای اجرایی ماموریت دارند تا زیرساخت های مرز ریمدان را تکمیل کنند.
رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امیدهای اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاکستان است و با تکمیل زیرساخت های اینترنت، امکانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا کند.
بامری گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.
سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاکستان به نفع هر 2 کشور است و موجب توسعه می شود.
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان به همراه محمد مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، کورش محمدی رئیس بازارچه های مرزی استان و شماری از مسئولان محلی از زیرساخت های مرز ریمدان، ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو