گردشگران نوروز ۹۸ منطقه آزاد ماکو به تاریخ و طبیعت سفر می کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با توجه به وجود آثارتاریخی و طبیعی بسیار در این منطقه، ده ها طرح و برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح ملی و استانی در  نوروز ۹۸ برگزار می شود و گردشگران می توانند در فضای باستانی، تاریخی و طبیعت بکر این منطقه قرار گرفته و حس حضور در دوران گذشته تاریخ و طبیعت را پیدا کنند.

به گزارش فرینا،‌ غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد گردشگری و خدمات سفر نوروز ۹۸ منطقه آزاد ماکو که با حضور فرمانداران شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد افزود:‌ ماکویی ها همواره به خصلت مهمان نوازی شهره بوده اند و دروازه دل و خانه شان به روی مسافران باز بوده و هست. لذا رفتار و نحوه پذیرایی و استقبال میزبانان از مهمانان نوروزی بسیار مهم است.
سلیمانی با اشاره به اینکه مسافران در صورتی خاطره ای خوش از سفر در ذهنشان باقی می ماند که برخورد و پذیرایی میزبان از روی محبت و احترام باشد ادامه داد:‌ همه دستگاه های اجرایی و ادارات سه شهرستان منطقه ستاد گردشگری و خدمات سفر نوروز ۹۸ را یاری کنند. 

وی با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته در این ستاد اظهارداشت: منطقه آزاد ماکو در مرحله معرفی به مسافران داخلی و خارجی قرار دارد و بر این اساس برای اولین بار در کشور برندسازی منطقه آزاد ماکو طراحی شده و بر اساس الگوی کشورهای توسعه یافته بزودی رونمایی می شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی به منظور معرفی منطقه در آستانه نوروز ۹۸ خبرداد و گفت: طراحی لوگو برای برند منطقه صورت گرفته و با حفظ و مدیریت این برند درآمدزایی برای منطقه شکل می گیرد. 
سلیمانی تصریح کرد: ماکو با جذابیت های گردشگری متفاوت زمانی می تواند یکی از مقصد های گردشگری و سرمایه گذاری شود که برند آن در سطح ملی و فراملی معرفی شود. 

این مقام مسئول تمام دستگاه های اجرایی را به همدلی و هم افزایی در اجرای طرح های گردشگری دعوت کرد و گفت: درصورتی توسعه در منطقه شکل می گیرد که  پای مسافر به این منطقه باز شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اذعان به اجرای جشن های نوروزی با پوشش خبری در سطح ملی افزود: این جشن ها با  میلاد حضرت علی (ع) شروع و با مبعث نبی مکرم اسلام (ص) خاتمه می یابد.

سلیمانی در پایان از انتخاب ۱۰ روستا مقصد بوم گردی منطقه آزاد در  سال ۹۸ خبر داد و گفت: درآمدی که از  بوم گردی در روستاها حاصل شهروندان می شود بخشی از مشکلات آنان را حل می کند.  

به گزارش فرینا، در این جلسه تصمیم گیری در خصوص ایجاد گردشگری ترکیبی بین ارزروم و ترابزون ترکیه از ماکو،‌ ایجاد مرکز خدمات رفاهی و‌تعمیری برای مسافران،  طرح ماکووندی،‌ نصب و اجرای المان ها و مبلمان شهری بر اساس کمیته برند،  نحوه ارائه کالای ایرانی و صنایع دستی در غرفه ها صورت گرفت. 

همچنین در این جلسه بر لزوم اصلاح تابلوهای اطلاع رسانی و ترافیکی و استاندارد سازی سرعت گیرهای جاده ها تاکید شد. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو