امضای تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و استانداری خراسان رضوی

در جریان سفر استاندار خراسان رضوی به تایباد با امضای تفاهم‌نامه میان علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی و فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، این منطقه ویژه به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه 8 خراسان رضوی (شهرستان تایباد) معرفی شد.

به گزارش فرینا، این تفاهم‌نامه با موضوع جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندی جوامع محلی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی و انجام امور مشاوره‌ای به مسئولان محلی و استانی در منطقه 8 خراسان رضوی به امضای طرفین رسید که با مشارکت و همکاری نماینده مجلس، فرماندار و ائمه جمعه و بر مبنای مشارکت و سرمایه‌گذاری دنبال خواهد شد.
از جمله اهداف این طرح می‌توان به تحقق‌ بخشی به رویکرد دولت جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه، تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون‌زا نمودن اقتصاد منطقه، توانمندسازی اجتماعی مردم از طریق ایجاد ساز و کار فعال‎سازی بخش خصوصی در توسعه منطقه و رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه، صمن تشکر از اعتماد استاندار خراسان رضوی به این مجموعه گفت: شرط تحقق این تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن، همگرایی و تعامل با مسوولان محترم تایباد به ویژه فرماندار است که خوشبختانه این همگرایی وجود دارد؛ مردم نیز در این مسیر نقش اساسی و محوری دارند و باید مشارکت جدی داشته باشند که در این رابطه کمک ائمه جمعه و نماینده مردم در مجلس حیاتی است.
فرامرز سلطانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است و باید از پتانسیل بسیار بالای دوغارون به عنوان بزرگترین ثروت و مزیت اقتصادی تایباد بهترین استفاده را کرد.
وی ادامه داد: هر چند که در حال حاضر حدود 2500 نفر در منطقه ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند ولی اگر از ظرفیت‌های منطقه ویژه به درستی استفاده شود، نباید در منطقه تایباد و حتی تربت جام مشکل بیکاری داشته باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون این ظرفیت را دارد که منطقه آزاد تجاری صنعتی و تولیدی تبدیل شود و درخواست ما از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی و دکتر بانک مشاور ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی آن است که به این مهم عنایت داشته باشند.
سلطانی با اشاره به مشترکات بسیار خوب از نظر فرهنگی، اقتصادی و روابط رو به توسعه همه جانبه با دولت اسلامی افغانستان، افزود: پیشنهاد دادیم که محدوده اسلام قلعه افغانستان و دوغارون تایباد به بازار مشترک تبدیل تا روابط اقتصادی و مبادلات بازرگانی مردم مسلمان دوکشور سهل‌تر و آسان‌تر شود.
وی از استاندار خراسان رضوی تقاضا کرد موانع پیشروی طرح توسعه فاز دوم منطقه ویژه دوغارون مرتفع شود تا شاهد جهشی دیگر در توسعه مشارکت مردم در اقتصاد مرز و گسترش روابط دو جانبه با کشور دولت افغانستان باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو