کاشت 3 هزار اصله درخت در محور دوغارون ـ تایباد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی و در راستای فضاسازی در ورودی کشور از سمت شرق، سه هزار اصله نهال از نوع کاج با حضور استاندار خراسان رضوی و هیات همراه از ابتدای پاسگاه مرزی 17 شهریور در محور تایباد به دوغارون و برعکس کاشته می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا منطقه خراسان، فرامرز سلطانی در حاشیه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی تایباد و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: پروژه درخت‌کاری با رویکرد فضای سبز و توسعه آبادانی در فاصله 40 هکتار از محور تایباد به دوغارون و برعکس در دو آیلند در حال کاشت است.
سلطانی گفت: فاز اول این طرح در 20 هکتار با اعتبار سه میلیارد ریال توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در دست اقدام است و پس از اتمام آن فاز دوم آغاز و فضاسازی این منطقه توسعه خواهد یافت.
وی از احداث یک سایت کامل رفاهی در این محور خبر داد و بیان کرد: بعد از اتمام درخت‌کاری یک مجتمع رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، مغازه و... برای استفاده رانندگان و مسافران مرزی احداث خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: اکنون که این منطقه به لطف استاندار خراسان رضوی به عنوان منطقه معین انتخاب شده است طرح مبلمان جاده‌ای و تأمین رفاه مسافران و رانندگان با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.
در ادامه این مراسم مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح که با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد، از نوع گیاهی کاج استفاده گردید که با شرایط آب و هوایی این منطقه سازگاری بیشتری دارد.
سیدحسین آقایی افزود: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی محیط از گرد و غبار جلوگیری کرده و نیز آلودگی را کاهش می‌دهد.
آقایی گفت: با توجه به حمل و نقل جاده‌ای و تردد بالای مسافران و همچنین ورود سالانه بیش از یک میلیون نفر از طریق مرز دوغارون به ایران هر اقدامی در این حوزه صورت گیرد، بستری برای توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو