صادرات 200 میلیون دلاری از منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: میزان صادرات از منطقه آزاد ارس در 10 ماهه سال 96 نزدیک دویست میلیون دلار بوده است که این رقم در زمان مشابه امسال نیز تغییری نداشته است و این نشان می دهد با وجود مشکلات موجود منطقه آزاد ارس همچون قبل به صادرات خود ادامه می دهد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در جمع خبرنگاران افزود: ارزش واردات کالا و مواد اولیه به این منطقه آزاد در 10 ماهه امسال 45 میلیون دلار است که در مقایسه با واردات 119 میلیون دلاری 10 ماهه سال گذشته شاهد کاهش 60 درصدی هستیم .

نریمان گفت: هر وارداتی بد نیست. اگر مواد اولیه ای وارد شود و موجب ارزش افزوده شده و سپس صادر شود این یک واردات مطلوب است.

وی با اشاره به گواهی های تولید صادر شده اظهار کرد:  در 10 ماهه سال 96 تعداد 977 مورد بود که این رقم در سال 97 تاکنون به 1368 مورد رسیده و شاهد افزایش 40 درصدی تعداد گواهی های تولید هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ده ماهه سال 96  میزان تولید در این منطقه چهل هزار تن بود که این رقم نیز با افزایش 58 درصدی به 63هزارتن تا پایان دی ماه امسال رسیده است.

نریمان از حضور 12 شرکت دانش بنیان فن آور طی سال 96 در منطقه خبرداد و گفت: این تعداد در سال 97 به 15 شرکت افزایش یافت و ما نیز آمادگی خود برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان فن آور در منطقه آزاد ارس را اعلام میکنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بزرگترین گلخانه کشور با مساحت 50 هکتار در منطقه آزاد ارس هستیم که قادر به تولید 10 هزار تن محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر پتانسیل این منطقه خاطرنشان کرد: هرچند که بیشترین توجه مردم در مورد منطقه آزاد متوجه شهرستان جلفا است اما این منطقه دارای چهار زون است که بزرگترین آن در شهرستان خداآفرین قرار دارد و ما نیز تلاش برای زیرکشت بردن مناطق لم یزرع این زون را داریم که موجب مهاجر پذیری منطقه میشود.

نریمان با اشاره به طرح های در دست بهره برداری در این منطقه گفت: در طی ایام دهه فجر بیش از بیست پروژه منتخب با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

وی اشاره ای نیز به احداث فرودگاه جلفا داشت و گفت: طی بررسی های انجام شده با اندکی تغییر در محل مواجه شدیم که انجام شد و تمام تلاش خود برای احداث این پروژه را میکنیم زیرا اعتقاد داریم بدون وجود ارتباطات هوایی قسمتی از فعالیت های ما با مشکل مواجه خواهد بود و پیشرفت لازم را نخواهیم داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.