با حضور وزیر اقتصاد و مشاور رییس جمهور؛

3 / بزرگترین مجموعه توربافی کشور در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد

بزرگترین مجموعه توربافی کشور امروز با حضور «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی، «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، «احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان، «عبد الرحیم کردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور و در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

به گزارش فرینا، واحد تولیدی ماهوربافی بلوچی(توربافی) با سرمایه گذاری 82 میلیارد ریالی بخش خصوصی در پیکره هفتم منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است که قرار است با 40 میلیارد ریال تسهیلات دولتی فازهای بعدی آن نیز اجرا شود.

سرمایه گذار پروژه توربافی ماهوربافان درباره فعالیت های این مجموعه گفت: در فاز نخست این پروژه تورهای مختلف صیادی و تورهای لوازم ورزشی تولید می شود و با راه اندازی فازهای بعدی، تولید انواع طناب و بویه های صیادی نیز انجام خواهد شد.

مهدي امير حسيني میزان اشتغال مستقیم این پروژه در فاز نخست را 40 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای فاز دوم پروژه، اشتغال ایحاد شده در مجموعه به 130 نفر افزایش می یابد.
وی افزود: ماهوربافان با تولید سالانه 700 تن انواع تور در فاز نخست خود، بزرگترین تولید کننده تور در کشور است و علاوه بر تامین تمام تورهای مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات به کشورهای منطقه را نیز دارد.

به گفته امیر حسینی تولیدات ماهوربافان با کیفیت بالاتر از کالاهای مشابه خارجی وارداتی، قیمتی به مراتب پایین تر از آن ها دارد و بیشتر نخ های مورد به کارگیری در تولید محصولات آن نیز توسط صنعتگران استان در زاهدان تولید می شود.

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادی و دارايي به همراه مرتضي بانك مشاور رييس جمهور ودبیرشورایعالی مناطق آزاد، معاونين وزارت امور اقتصادی و دارايي، معاونين دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و مديران عامل سازمان هاي مناطق آزاد از مجتمع پتروشیمی نگین مکران و فولاد مکران نیز بازدید کردند.

گفتنی است؛ در این سفر، وزیر اقتصاد ضمن بازديد از اسکله های شهید بهشتی و کلانتری در بندر راهبردی چابهار، نشستي نیز با فعالان اقتصادی منطقه و بررسي مشكلات و موانع فعاليتي ايشان خواهد داشت.

همچنين جلسه هم اندیشی با حضور استانداران ومدیران عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی برنامه پاياني سفر يك روزه وزير به منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو